Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zij is gekomen, die mij de handen kust......

Een aanzet van gele bladeren was al zichtbaar in het loof dat de bomen aan mijn raam siert en een toefje van grijze haren siert eveneens al het haar van mij en van de vriendin die mij op deze herfstdag kwam bezoeken.

Zij kust mij de handen als weinig anderen omdat ik, eveneens als weinig anderen, eens de gang ging naar het psychiatrisch ziekenhuis en haar daar omarmde. De worsteling met haar psychotische depressie was in volle gang en haar manische psychose houdt aan tot op de dag van vandaag.

"Kennen is liefhebben" maar iedere opmerking van mij die inzicht zou kunnen bieden in mijn eveneens getormenteerde leven en persoonlijkheid buigt mijn vriendin onmiddellijk terug naar haar eigen ziekelijke en ziekmakende ego.

En hoe zal ik haar dus ooit kunnen vertellen over de ruïneuze jeugdliefde die een groot deel van mijn jeugd en leven verwoestte?

Schrijver: I.Broeckx, 25 september 2017


Geplaatst in de categorie: eenzaamheid

3.5 met 2 stemmen 44



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)