Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

(Herinnering aan) een gruwelijke cafetaria in Poppel.......

Er stonden jonge meiden achter de counter. Snel en vaardig bedienden ze ons, de gasten, met vette porties frites met mayonaise en satésaus.

Aan het tafeltje, buiten op het terras, keek ik recht in de verouderde gezichten van mijn mede-passagiers. Een mevrouw hengelde naar een antwoord van mijn kant, dat echter uitbleef, op de vraag of ik veel en vaak in huis poets.

Ik voelde de veroudering en welhaast de ondergang toeslaan.
De passagiers van de "Opstapbus" eten veel en graag in tal van restaurants en cafetaria's als ze maar enigszins de kans krijgen en ik mag niet vergeten dat ik die middag nog ten dans was gevraagd.

Ik zal echter niet meer meegaan. Het busje zal niet meer, zoals zo vaak in het verleden, overigens tot mijn ontroering, halt houden voor mijn voordeur in de Nassaustraat. Een tijdperk is voor mij ten einde......

Schrijver: I.Broeckx, 16 oktober 2017


Geplaatst in de categorie: individu

3.0 met 1 stemmen 35



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)