Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Geplaatst griezelverhaal

Onlangs kreeg ik via een email te weten, dat er een griezelverhaal van mij is geplaatst in de bundel 'Enge verhalen bundel' van uitgeverij Apples & Oranges. De bundel kost 14,95 euro en hij is voor lezers van 16 jaar en ouder. Hij heeft 168 pagina's en hij is o.a. bij Bol.Com te bestellen. Wat ik ook moet doen, wil ik het kunnen checken, want ik krijg echt niet een gratis exemplaar opgestuurd, wat ik niet erg chic vind, maar kleine uitgevers kunnen vaak niet anders. Ik heb dat er natuurlijk ook wel voor over, want ik vind het een hele eer en meer. Het leuke is dat de verhalenredactie van deze grootste, literaire site van de Benelux juist dit adembenemende verhaal heeft geweigerd, waardoor ik erg pissig werd, weet ik nog. Ik had er zo mijn best op gedaan om het zo echt en spannend mogelijk te beschrijven en dat volgens mij 100% gelukt. Wellicht zitten er nu andere redactieleden achter de Verhalen-rubriek, bedacht ik me, mensen, die wat bang zijn aangelegd of niet helemaal de literaire diepgang erin herkenden. Echter, door hun afwijzing is er nu wel een knap resultaat geboekt, vind ik zelf.

Vanuit mijn boosheid belandde ik bij een wedstrijdsite, die toevallig om griezelverhalen vroeg. Vanuit mijn geheugen heb ik het verhaal ingezonden, zij het her en der wat anders natuurlijk, ik ben geen computer of robot. Het gaat over een vrouw, die achtervolgt wordt door een enge creap. Op een regenachtige nacht rent ze voor haar leven richting een veilig pension. Dat pension bestaat echt en is de hoge toren, die ergens bij Utrecht ligt. Als je met de trein vanaf Woerden naar Utrecht gaat, dan staat die mysterieuze toren aan de linkerkant. Mij deed die oude toren meteen aan de verhalen van Edgar Alan Poe denken. Enfin, de vrouw denkt dus veilig te zijn, totdat de butler binnen komt, die haar stalker blijkt te zijn. Zij wordt door die engerd van het leven beroofd en van de hoge toren in een soort binnentuin gegooid, waar al talloze andere slachtoffers liggen. Zo ongeveer in vogelvlucht. Misschien zit er wel een tweede Paul van Loon of Saskia Noort in mij verborgen. Dat schept weer mooi nieuwe vergezichten.

Schrijver: Joanan Rutgers, 22 oktober 2017


Geplaatst in de categorie: bedankt

4.3 met 3 stemmen 137



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
10 november 2017
Bedankt Bjarne, inmiddels besteld en binnenkort komt de postbode de trofee overhandigen! (-)
Naam:
Bjarne
Datum:
22 oktober 2017
Zo zie je maar dat het soms vreemd kan lopen.
Gefeliciteerd!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)