Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Nostalgie in Tilburg Zuid

Toen ik het kobaltblauwe straatnaambordje met daarop de witte letters "Wattstraat" weer zag, wist ik: hier heb ik eens geleefd, gedroomd en gestudeerd in het krakkemikkige pand; de etage in de nabijheid van het kerkhof en van het gebouw met de benaming "Mater Dei" waar mijn jeugdvriendin zich eens had bekwaamd in het vouwen van lakens.
Vader was nog eens op bezoek gekomen daar en toonde zich ontzet over de alom aanwezige rommel in mijn huis. Dit was toch niet wat hij zijn dochter toewenste!
Maar ik was er gelukkig. Gelukkig met mijn oude bureau uit mijn studententijd; gelukkig als ik kunstgeschiedenis studeerde en mijn hoofd ophief boven mijn boeken en mijn blikken beurtelings liet dwalen over middeleeuwse incunabelen, zo kleurig, kundig en kunstzinnig en over de ijsblauwe hemel buiten.
Ik bleef drie jaar wonen in de zo geliefde woning tot een gunstiger aanbod mij weglokte.

Schrijver: I.Broeckx, 31 oktober 2017


Geplaatst in de categorie: woonoord

3.0 met 1 stemmen 25



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)