Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Das war also das Glúck meines Lebens"

Je portret in de witte, chique, elegante lijst dat je bidprentje omvat en dat je lachende gezicht toont, siert nog altijd mijn bureau.
Nooit meer zal ik terugkeren in je kamer in de seniorenflat waar we samen "Die Amsel" van de onvergetelijke Robert Musil bestudeerden, toen, op die morgen, die zo magisch was ons nog gegund was, aan de vooravond van ons tragische afscheid.

Je hebt me aanvankelijk niet willen vertellen dat je de sieraden van je vrouwzijn moest missen maar je deelde toch je leven met me; vertelde hoe je, jong nog, paradeerde met je slanke taille in de wijd uitstaande vijftiger-jaren-jurk.

Het kleine portretje van je diep-betreurde echtgenoot op de bescheiden boekenkast vormde voor altijd je herinnering aan hem. Dit alles moest ons welhaast voeren tot onze tragische conclusie: "Das war also das Glück meines Lebens".

Hoe graag zou ik terugkeren in je kamer, je stem weer horen, je weer in de ogen kijken.......

Schrijver: I.Broeckx, 5 november 2017


Geplaatst in de categorie: individu

3.5 met 2 stemmen 1.132



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)