Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Onze Sinterklaasavonden

Als de hemel aarzelt tussen indigo en ijsblauw in die vroege dagen van december, weet ik dat Sinterklaas weer in het land is......

In die goede, oude tijd woonden we samen in het kapitale vooroorlogse huis: vader, moeder. oma, de twee dochters en de hond Driekus.

De surprise-avond was altijd zeer feestelijk: we hadden weken tevoren geknutseld en de surprises in geheime uithoeken van onze zolderkamers bewaard, tot de grote dag aanbrak.

Als het dan zover was kwamen de knutselwerkjes te voorschijn; mijn a.s. zwager had voor mijn zus een schilderijtje van een feeërieke ijsvogel in blauw en oranje en verhaalde in het bijpassende gedicht over haar strelende handen, in deze voorfase van hun huwelijk en voor oma waren er de wondermooie bloemen van schitterend crêpepapier.Op foto;s uit die tijd zie ik nog oma's verwonderde en opgetogen gezicht.

We schreven de zestiger en zeventiger jaren van de vorige eeuw. Alles is voorgoed voorbij; alleen de foto's in het oude album resteren......

Schrijver: I.Broeckx, 17 november 2017


Geplaatst in de categorie: feest

3.0 met 1 stemmen 60



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)