Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mededogen of medelijden?

De nacht heerste al over de stad toen de beide heren waren gearriveerd; de ene gekleed in helgroen verplegersuniform. Hij droeg een zware, metalen koffer die ongetwijfeld medische hulpmiddelen en medicamenten bevatte en hij keek medegedongen dan wel medelijdend dan wel belangstellend naar een doek aan de wand met het opschrift "Dorset" met mooie plaatjes erop, een souvenir uit Engeland.

Mijn astma had weer toegeslagen en de man bood me een "puffer" aan: Salbutamol in een lichtblauwe verpakking. Ook de stethoscoop kwam er aan te pas. In mijn nachtjapon moet ik een fragiele indruk hebben gemaakt in mijn kamertje van "oude vrijster" maar de euforiserende werking van de "Prednison-tabletten" drong zich als vanouds op.

En zo moet ik de nieuwe dag begroeten; de dag die lonkt en lokt en die ik boven alles liefheb.......

Schrijver: I.Broeckx, 18 november 2017


Geplaatst in de categorie: ziekte

3.5 met 2 stemmen 82



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
19 november 2017
Inderdaad, wijze Ineke, hoe zwaar het leven soms ook kan zijn, vaak door kortzichtige medemensen afgezwakt en zwart gemaakt, blijf elke nieuwe dag als een smetteloze Godin tegemoet treden! (-)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)