Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Winter in Tilburg

Nu de sneeuw weer is gevallen en zelfs een enkele sneeuwpop nog jeugdige sentimenten te voorschijn roept ligt de Tilburgse Spoorzone bevallig en majestueus uitgestrekt en zij wordt geflankeerd door de nieuwe krijtwitte bebouwing aan de Lange Nieuwstraat waartussen het torentje van het voormalige Clarissenklooster verrassend tevoorschijn springt. De stationshal, overkoepeld door haar kroepoekdak verrijst aan de andere kant en de elegante treinen suizen voorbij in twee tegengestelde richtingen en zij vormen ondanks alles een uitnodiging en een verleiding tot de wanhoopsdaad die voor mij altijd tot de volstrekte onmogelijkheden zal blijven behoren. De kou van december doordringt mij diep en zij kwelt als een beproeving, als een ranselende gesel en lijn zeven laat eindeloos op zich wachten. Ik vlucht met haar naar de warmte, naar de beschutting, naar het onderdak.......

Schrijver: I.Broeckx, 19 december 2017


Geplaatst in de categorie: woonoord

4.5 met 4 stemmen 49



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
20 december 2017
Alweer de zoveelste loftuiting voor jouw diepbeminde Tilburg! Wieweet is er een Tilburgse uitgever, die jouw beste Tilburg-hommages wil bundelen en uitgeven! Gewoon proberen en attenderen! Eventueel met subsidie van de gemeente! (-)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)