Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zondagmiddag in "De Driehoek"

De Gendringenlaan bevindt zich in een uithoek van de stad. Een aardige en vriendelijke buschauffeur, getooid met armbanden en versierselen wijst mij de weg en hij schroomt niet mij onverwacht aan te spreken met "schat". Het zaaltje leunt aan tegen een Zorgcentrum en een eveneens vriendelijke barman is bijna tot alle diensten bereid maar beperkt zich tot het inschenken van een kop koffie. Ik vind onmiddellijk aansluiting bij een oudere dame, kennelijk een van de talloze weduwen die Tilburg West rijk is om redenen dat de heren nu eenmaal per definitie een kortere levensduur hebben en die wegens hun conventionele gedrag geen blijken van individualiteit meer schijnen te vertonen. Maar hierin vergis ik mij vanzelfsprekend. Zij swingt heftig op het ritme van de muziek; de songs die te berde gebracht worden, vanzelfsprekend liefdesliedjes door een soort Westernheld, een cowboyachtige gentleman, compleet met hoed. Ik vlucht weg uit het armzalige zaaltje, gekweld door de talrijke hoestbuien van mevrouw, door zenuwen en liefdesverdriet en aanvaard de terugweg richting Nassaustraat.......

Schrijver: I.Broeckx, 25 december 2017


Geplaatst in de categorie: ouderen

3.5 met 2 stemmen 27



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)