Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een paradijs voor armoedzaaiers..............

De "Vincent Shop" vormt een bescheiden winkel met tweedehands goederen, gesitueerd onder de pinakels en ornamenten van de Heuvelse Kerk, die uittorenen boven haar binnenplaats en ingeklemd in de binnenstad als een parel in een oester.
Men kan hier allerlei afgedankte spullen bewonderen zoals een lieflijke grote teddybeer met intens vertederende glimlach op de snuit die daar verweesd ligt en wacht op een meisje of jongen die hem zal omarmen. Het is altijd druk bij de "Vincent Shop" en binnen scharrelt men er rond onder het toeziend oog van het standbeeld van Vincentius à Paolo dat op een sokkel tegen de wand de zaak overziet. Boeken, kleding en afgetrapte schoenen wachten geduldig op een nieuwe eigenaar en men treft ergens achterin de zaak op een plank een doos aan met het etiket: "herenonderbroeken" erop alsmede een doos met aftandse, versleten beha"s. Als men het daarvan moet hebben, is men wel ver gezonken......

Schrijver: I.Broeckx, 14 januari 2018


Geplaatst in de categorie: economie

3.0 met 3 stemmen 129



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)