Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Genieten in ons Wilhelminapark

Het oude park, waarvan de plattegrond een driehoek vormt, ligt ingeklemd tussen de straten en strekt haar boomkruinen bereidwillig en beschermend boven zijn bezoekers uit. Het herbergt homo's en hetero's, zombies, zonderlingen en zwervers, kinderen en dieren. De stammen kunnen een geheim bewaren: de ingekerfde initialen en harten blijven voor altijd een mysterie, een herinnering aan onbekende geliefden. De majestueuze fontein richt zich ten hemel vanuit het centrum van de vijver, waarin waterdieren onbekommerd en spetterend een vrolijk ballet ten beste geven en waaromheen jonge moeders met hun kinderwagens flaneren. De grasvelden nodigen uit tot een uitgebreide zomerse picknick.
Ons fraaie, honderdjarige Wilhelminapark bleef grotendeels behoed en behouden voor Tilburg en voor de Tilburgers, zodat wij kunnen blijven genieten van haar functies als pleisterplaats voor passanten, groen hart van de stad, natuur- en cultuurhistorisch monument en gastvrije oase....

Schrijver: I.Broeckx, 21 maart 2018


Geplaatst in de categorie: woonoord

2.0 met 1 stemmen 40



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)