Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoetingen bij de bushalte (vervolg)

Het was een kleine, nog jonge man met een gedrongen postuur en met een baardje en sik die zijn wangen en bovenlip in beslag namen. Op zijn nek en onderarm tekenden zich forse tatoeages af en hij voerde een flinke hond aan de lijn met cognackleurige vacht die naar hij verklaarde een kruising vormde tussen twee Engelse rassen en die zoals hij zei water schuwde.

Zijn moeder had het niet toegejuicht dat hij de namen van zijn zozeer geliefde animale kameraad en die van andere vrienden had laten graveren in zijn - volgens mij - nu voorgoed gehavende en beschadigde lichaam maar door deze versierselen voelde hij zich naar eigen zeggen nog inniger en voortdurend vergaand verbonden met hen en nu zou ook nooit meer deze diepe liefde uitgewist of te niet gedaan kunnen worden.

Toen de bus kwam voorrijden, vervolgden we beiden onze weg en ging hij op zijn mij onbekende bestemming af.

Schrijver: I.Broeckx, 12 mei 2018


Geplaatst in de categorie: individu

3.0 met 1 stemmen 32



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)