Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Bubbel-strubbels

“De kavel is voor u mevrouw.”
Eindelijk zijn daar de verlossende woorden. Ik spring een gat in de lucht. Geweldig gewoon. Het flesje champagne ligt al weken koud en nu is het moment gekomen om hem open te maken. De kurk poeft tegen het plafond en de bubbels vloeien rijkelijk.

Glas 1:
“Proost schat.”
“Oh heerlijk hè, eindelijk ons eigen plekje. Lekker ruime slaapkamers en een mooie badkamer.”
“Ja precies, kunnen we lekker samen in bad.”
“Bubbelbad hè?”
“Tuurlijk. En daarna ons grote bed induiken en ons niet in hoeven te houden voor de kinderen. Het is toch zo groot dat ze ons niet horen. En misschien nog wel lekkerder, wij horen hen ook niet.”
“Hahaha. Vul mijn glas nog eens bij lieverd.”

Glas 2:
“Wat zal het ook heerlijk zijn voor de kids hè? Lekker buiten op straat kunnen spelen met andere kinderen.”
“Ja, en voor ons dan. Niet meer bang hoeven te zijn dat ze even de tuin uitpiepen en door een vrachtwagen worden overreden. Het is ook zo heerlijk dicht bij school. Ze kunnen te voet, ik hoef ze niet eens te brengen.”
“Je wordt er nog een dik, lui wijf van, haha.”
“Ja natuurlijk, want we nemen natuurlijk ook een schoonmaakster. Als ik gewoon blijf werken, heb ik geen tijd om dat gigantische huis schoon te houden, hihihi.”
“Kun je het nu ook wel laten. Binnen een jaar zijn we toch weg.”
“Hahaha. Vul mijn glas nog eens bij lieverd.”

Glas 3:
“Het zal wel een heel geregel gaan worden denk ik zo.”
“Ach dat geeft toch niks. Komt allemaal goed hoor meid.”
“Kunnen wij dat allemaal wel aan, die stress en zo?”
“Tuurlijk wel, we hebben al voor hetere vuren gestaan toch?”
“Ja, dat is waar. En financieel? Gaan we dat allemaal wel redden?”
“Heb ik je nog niet verteld, dat we de staatsloterij hebben gewonnen?”
“Hahaha. Vul mijn glas nog eens bij lieverd.”

Glas 4:
“Oh ik heb er al helemaal zin in hoor. Ik barst van de ideeën voor de inrichting.”
“Ja, ik ook voor de tuin.”
“Oh ja wat dan? Je wilt toch niet weer heel de tuin voor buxus zetten hè? Hahaha.”
“Euhh…?”
“Nee dat ga je echt niet doen hoor, ik zal me er deze keer ook eens mee bemoeien.”
“Oh, dan zal ik me ook eens met de inrichting van het huis gaan bemoeien.”
“Je doet maar hoor, als je maar weet dat die donkerbruine leren zetel niet meer in het nieuwe huis komt.”
“Oh en waarom dan wel niet? Daar kunnen we toch wel een plekje voor vinden?”
“Hmmm, dacht het toch echt niet. Vul mijn glas nog eens bij”.

Glas 5:
“Heeee, rustig aan joh, je giet het er allemaal naast.”
“Ach Godver, neem het allemaal maar, ik hoef niet meer!”

Schrijver: Wendy77, 6 februari 2006


Geplaatst in de categorie: emoties

2.5 met 4 stemmen 899



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)