Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

TROTS

‘Nederland is trots op onze jongens in Afghanistan’ kopt de krant. Heb ik iets gemist? Alweer een WK voetbal?
Ik lees verder: ‘Hollandse elite-eenheid doodt achttien Talibanners.’
Wat hebben wij trouwens te zoeken in Afghanistan? Hebben die Talibanners ons iets gedaan? Vallen ze ons land aan?
Ik dacht het niet.

En is dat doden van die achttien Talibanners een reden om trots te zijn?
Voor Holland wel! Want die Talibanners deugen niet! En wij Hollanders deugen wel.
Want een land waar de farmaceutische middelen vrijwel ongehinderd door wat voor overheid dan ook, de neuzen in worden gesnoven en waar een pedofiele politieke partij bestaansrecht krijgt via de rechter, heeft het volste recht om een fenomeen als de Taliban ondeugend te noemen en waar mogelijk uit te roeien.

Nog meer geestig nieuws? Tja, het ene evenement na het andere wordt afgelast vanwege de hitte. Eerst de Vierdaagse en nu weer een zesdaagse fietstocht.
Afgezien van het feit dat je aardig op weg bent naar een terminale burnout of een daarmee te vergelijken mentaal ongemak wanneer je bij zesendertig raden een wandeltocht gaat maken, vraag ik mij af of die wandelaars dat ook zouden doen als hun baas hen dat zou opdragen.
Ik vermoed dat dan alle vak- en andere bonden uit hun winterslaap zouden wakker schrikken.
Toch snap ik niets van dat afgelasten. Als het dertig graden vriest gelast je toch ook de elfstedentocht niet af?
Nu wij het toch over afgelasten hebben. Moet die oorlog in Afganistan niet afgelast worden?
Het zal daar toch ook wel een graad of veertig zijn.
Kan dat niet onderzocht worden? Het is toch niet verantwoord om onze jongens bij dit soort temperaturen het strijdperk in te sturen? Ze kunnen zomaar een zonnesteek oplopen.
Laat ze anders in een gekoelde ruimte op kleiduiven schieten, die hebben, zo door de lucht vliegend, toch al wat weg van een Talibanner die op een landmijn stapt.

De doodstraf bestaat in ons land niet. Dat is bij de wet verboden. Kan iemand mij uitleggen waarom ons land dan wel mag doden in andere landen?

Schrijver: Paco, 26 juli 2006


Geplaatst in de categorie: geweld

3.6 met 10 stemmen 755



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
27 juli 2006
Email:
Evamenschchello.nl
Helemaal mee eens. Een moeder van één van die jongens daar vertelde me dat de Amerikanen een heel stadje voor zichzelf gecreeerd hebben, inclusief winkels en zwembad en dergelijke. Je houdt het niet voor mogelijk. Wel een reden om jaloers te worden voor die mannen van ons, die daar heel onterecht zitten, in navolging van wie? Juist! en die stuk voor stuk allemaal terug willen, maar ja ze hadden getekend hé.
Naam:
Driek Oplopers
Datum:
27 juli 2006
Email:
driekoplopersyahoo.com
Meesterlijk, Paco! Het is een fijne gedachte dat ik tijdens mijn vakantie het land onder jouw bekwame toezicht weet ;-)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)