Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Ansicht uit Hellas

Lieve moeder,
De reis was alles behalve eenvoudig! Zeker de bedompte treincoupé en het werkelijk ongemanierde spoorwegpersoneel van Frankrijk. Hoe elegant in Zwitserland, zo chaotisch daarna in Genua.
Maar ik ben een lieve moeder en ik heb mij kranig gedragen.

De hoteleigenaar - of houder, hoe noem je zo iemand? - is
bijzonder voorkomend en behulpzaam. Mijn kamer is eenvoudig maar met wat kleine aanpassingen voorlopig voldoende.
Weet u moeder; naast het toilet staat een tonnetje, daar moet dan het papier in, hoe vindt u dat?

Ik heb al veel kunnen doen en het is werkelijk schitterend, en warm, zoveel beter dan het kille Holland!
Op een moment van de dag is de hitte zo intens dan is het stil en zwijgen zelfs de krekels.

Er is een kleine baai moeder, met water zo helder als uw kristal, cipressen houden daar de wacht in een kring als waarschuwende vingers.
Daar kan ik veel vergeten in volkomen eenzaamheid.
Alhoewel, gisteren kwam ik laat in middag en wachtte mij een aangename verrassing.
Een knappe jongeman baadde zich in de baai, waarschijnlijk afkomstig van een boerderij uit de omgeving. Zijn kleren op een hoopje als een slapend katje.
Schreef ik eerder van kristal, nu waren er diamanten te zien, glinsterend op zijn bruin gespierde lichaam.

De nachten brengen geen verkoeling, en als de olie op is, is de duisternis kompleet.
Dan is het wachten op de volgende dag.
Want die zijn er moeder, er zijn altijd nieuwe dagen...

Schrijver: erik, 15 september 2006


Geplaatst in de categorie: vakantie

2.7 met 6 stemmen 1.316



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Günter Schulz
Datum:
17 september 2006
Email:
ag.schulztiscali.nl
Ik dacht aanvankelijk: een ansicht uit Griekenland, terwijl vermoedelijk Zwitserland werd bedoeld maar uiteindelijk een havenstad in Italië de omschreven locatie van handeling is. Dat neemt niet weg, dat het een sfeervol stukje proza is, Erik. Ben het voorts met Rudolf eens. Graag gelezen.
Naam:
Rudolf
Datum:
16 september 2006
Email:
Het zou ook als gedicht kunnen doorgaan.
Fraai vorm gegeven.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)