Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Mijn tante

Mijn tante is een ijverig mens.
Een echte regulateur.
Ze kan niet zien dat het bij een ander niet zo is, zoals bij haar en doet er dan alles aan om daar verandering in aan te brengen.

Eigenlijk was ik ook een regulateur vroeger, wat ik afgeleerd heb door de omstandigheden waarin ik geleefd heb...
Tegenwoordig ben ik dus wat milder, sta toe dat iemand mij de helpende hand toesteekt.
Ik ben dus haar nichtje en ben maar 1 jaar jonger.
Doordat ze het besluit heeft genomen mij te helpen, komen we weer vaker bij elkaar en wordt er behalve gewerkt ook heel wat afgepraat.
Toch leuk die herinneringen aan vroeger uit de tijd dat ik er wel eens was met de kerst en zo.
Ze vond mij altijd zielig, zo herinnerde ik me haar.
Dat kwam omdat ik meestal paarse jurken droeg.
In die tijd dat mijn tante dat dus vond, droeg ik kleren van andere nichtjes die toevallig een “paarse” periode hadden.
Nu stond paars mij goed en kreeg ik er geen minderwaardigheidscomplex van.
Een nichtje, ook van mijn leeftijd, had mij met heel andere ogen bekeken in die tijd.
Ze vertelde me later dat ze vond dat alles mij altijd kwam aanwaaien.
Wat was alles dus weer in evenwicht.

Ik was dus wél iemand, ook al droeg ik vroeger paarse jurkjes in een bepaalde periode.
Inmiddels besef ik beter dan toen ik jonger was, dat ik wel degelijk zo mijn gebreken heb.
Zo ben ik bijvoorbeeld best wel ijdel en draag ik niet graag een bril.
Het gevolg is dus wel dat ik niet alles zo goed zie.
Mijn huis is dus ook niet zo schoon als dat zou horen volgens mijn tante.
Ik ben inmiddels erg blij met die tante.
Ze helpt me mijn huis “spic en span” te maken en geloof me, ik ben er reuze blij mee.
Ze is net een wervelwind en ik kan haar niet bijhouden.
Het resultaat is er wel naar.
Werkelijk overal komt ze, in elk hoekje en gaatje.
Ik vind dat ik bof met mijn tante en dat ik goed het nieuwe jaar inga.

Schrijver: Eva Mensch, 2 januari 2007


Geplaatst in de categorie: familie

2.0 met 4 stemmen 919



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)