Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Actief

Mijn muurtje waar ik mee bezig was, is niet zo mooi geworden, vanwege de oorspronkelijke bouwstaat, die verstopt was onder diverse lagen behang.
Dapper heb ik alle behang verwijderd en het muurtje toch een kleurtje gegeven, maar helaas!
Er moet iets anders gebeuren.
Nu ben ik dus met laminaat bezig.

Vreemd mens ben ik af en toe!
Dit komt allemaal door mijn tante, niet dat ik vreemd ben, maar wel dat ik met laminaat bezig ben.
Mijn tante zag de krabsporen van mijn 10 maanden oude kat op dat muurtje en besloot dat er iets aan gedaan moest worden.
Natuurlijk voel ik me dan aangesproken (op een goede manier) en begin zelf.
2 dagen ben ik met dat stukje muur bezig geweest en ik had er lol in.
Nu zie ik dat ook ik niet tevreden ben en ga ik op een volgende manier verder.

Behangen kon helaas niet, anders was het niet zo'n klus geweest.
Behang krabt het kattekind er direct vanaf.
“Lambrisering”, zei mijn tante
"Wij hebben nog wel wat laminaat in de garage."
Het duurde even voordat ik de conclusie kon trekken dat laminaat even goed als lambrisering gebruikt kon worden.
“Ik heb verdorie zelf nog laminaat op zolder liggen”, zei ik haar.
Nu ben ik dus met een oude zaag uit de schuur de resten van het laminaat op 1 meter aan het zagen, waarbij ik me heerlijk actief en trots voel.
Het staat nog goed ook bij de rest van de meubels en mijn kattekind wil echt niet meer krabben, dat weet ik zeker.

Ik heb een ruwe traptegel als alternatief voor hem op de muur en met veel consequentie pak ik hem op als ik hem zie krabben en leid hem naar de nieuwe krabplek.
Met waterkit kan ik de laminaatlengtes wel op de muur lijmen.
Misschien aan de onderkant tegen de plint spijkeren en tja, een randje hout kopen als afdekking of zoiets.
Heerlijk is het leven als je actief kunt zijn.

Schrijver: Eva Mensch, 10 januari 2007


Geplaatst in de categorie: werk

1.1 met 11 stemmen 1.201



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)