Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Verhalen

Zo graag, zo heel graag wil ik korte verhalen schrijven.
Het is soms echt moeilijk dit te “verkopen” als een zelfbedacht verhaal.
Meestal verwerk je er wel iets van jezelf in.
Dingen die je hebt meegemaakt, of situaties waarover je gehoord hebt.
Ik heb dus veel meegemaakt, dat is misschien de reden dat ik af en toe behoorlijk fanatiek kan zijn en tegelijkertijd ook heel mild.
Mensen zouden niet zo afgunstig moeten zijn, vind ik..
Het zou de wereld zeker weten een betere plaats maken om te leven.
Alhoewel een gezonde jaloezie natuurlijk wel gunstig is om betere resultaten te boeken.

Ik vind het heel knap dat mensen allerlei zaken aan elkaar kunnen breien tijdens het schrijven en er een goed verhaal van kunnen maken.
Vaak schrijf ik op Fok: dat is een site op internet, waar je kunt discussiëren over allerlei nieuwsberichten.
Je hebt dan wel een nickname, maar ik vind het erg leuk om te doen.
Op een gegeven moment herken je de schrijvers van de reacties en weet je waar ze voor staan en hoe ze denken.
Het geeft een gevoel van saamhorigheid en van herkenning.
Je zal maar een levensopdracht hebben om iets te verkondigen.
Een mens zou dan natuurlijk de politiek in kunnen gaan, maar voor mij is die weg niet geschikt.

Er was eens iemand die schreef dat hij daar het juiste charisma niet voor had en geen type was om allerlei subsidies in eigen zak te steken.
Er is best wel veel humor in die reacties.
Ik ben er bijna elke dag, een nuttige bezigheid vind ikzelf.
Vooral om dat ik me steeds meer kan bewijzen en opkom voor mijn mening.
Het doet me erg goed.
Het is ook erg belangrijk dat je een mening kunt vormen of die naar eigen inzicht bijschaaft.
Men leert van elkaar, mits er natuurlijk goede bedoelingen achter zitten.
Je kunt wel iets beweren, maar het moet dan ook wel op feiten berusten en niet zo maar een slag in de lucht.

Misschien dat ik het hier maar bij laat, het was weer een heftig uurtje daar op Fok.
Misschien dat ik dan toch de volgende keer met een verhaaltje kom, zoals de pianist dat ik geheel verzonnen had.

Ik groet u allen!

Schrijver: Eva Mensch, 1 juli 2007


Geplaatst in de categorie: actualiteit

2.4 met 9 stemmen 1.735



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)