Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Het bed

Ze was bij een winkel geweest om bedden te bekijken.
Ze wilde graag een goed bed.
“Een Hastings moet je nemen”, zei ik prompt, dat was namelijk het enige merk waarvan ik gehoord had en dat vermoedelijk erg goed was.
Het kostte veel zo'n bed en daaruit zou je kunnen afleiden dat het ook wel een goed bed was.

Nu nee, ze was alleen maar wezen kijken en verder niets.
Een paar maanden later vertelde ze ineens spontaan dat ze een bed besteld had.
Leuk was dat voor haar.
Een tweepersoonsbed vertelde ze en dan nog elektrisch verstelbaar ook.
Het duurde weer een geruime tijd totdat ze eindelijk vertelde dat het bed die maandag zou komen.
Er was al een paar keer over gesproken, dus het ging eigenlijk een beetje langs me heen.

Ik was zelf heel radicaal met mijn beslissingen en dacht er nooit zo lang over na.
Misschien omdat ik zoveel had meegemaakt en ik met heel andere dingen bezig was.
Op een ochtend belde ik haar op omdat ik haar iets wilde vertellen.
Meteen zei ze dat het bed er al was en dat ze nu aan de koffie zaten en of ik ook kwam.
Natuurlijk ging ik er meteen heen en toen ik aankwam reed net de bestelwagen met de bezorgers de straat uit.
Het nieuws was dus heet van de naald.

Midden in de kamer lag haar oude matras dat met het grof vuil mee moest.
Dat laatste duurde nog twee dagen, maar haar nieuwe bed stond op haar slaapkamer en wachtte op bewonderaars.
Dus niet aan de koffie, maar eerst haar bed bekijken.
Het kost wel 6000 gulden zei ze trots.
“Tja, ik weet wel dat ik niet moet omrekenen, maar zo klinkt het zo heerlijk decadent, alsof ik de liggende gelden heb.
Het is mijn eerste zelfgekochte bed hoor”, praatte ze trots verder..

Ik glunderde met haar mee, het was echt een mooi bed.
Ik ging er even op liggen samen met haar.
Natuurlijk niet met de voeten, want ik had mijn schoenen nog aan.
Je kunt ook het voeteneinde verstellen met de afstandbediening.
Maar wel moesten beide afstandsbedieningen worden ingedrukt, want de bedbodems waren apart en het matras was wel één geheel.
Ik zag aan haar gezicht dat ze twijfelde of ze toch niet beter 2 aparte matrassen had moeten bestellen.

De volgende ochtend belde ik haar met de vraag of ze goed geslapen had.
Nee dat had ze dus niet, maar ze mocht het bed 3 maanden uitproberen van de firma.
Er werden heel wat woorden aan het bed gewijd en ze was er nog steeds echt blij mee.
Die middag kwam ze er achter dat ze ook met 1 afstandbediening beide bedbodems kon bedienen, zodat ze gelijk omhoog en naar beneden konden.
Het mooiste was dat ze na die ontdekking prinsheerlijk kon slapen en haar nieuwe bed tot volle tevredenheid was aangeschaft.
Geruild zou er dus niet meer worden.

Ze liep de eerste dagen dan ook af en toe naar boven om even te kijken naar haar bed.
Ik kon het zo goed begrijpen.
Ze ging er gewoon voor haar plezier in liggen en deed het hoofdeinde elektrisch omhoog.
Een mooi boek kwam erbij en alles was nu alleen van haar en ze was er erg gelukkig mee.

Schrijver: Eva Mensch, 12 augustus 2007


Geplaatst in de categorie: individu

1.0 met 12 stemmen 1.182



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)