Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

11 . HEKEL HEEFT INZICHT

HEKEL HEEFT INZICHT

‘Laat ik er maar uit gaan en de dag wat plukken', denkt Vrouw somber.
‘Plukken van wat?'
‘Wat plukken?'
‘Nou, de dag plukken!', krijst Hekel ineens vanuit het niets naar voren.
‘Waar kom jij nou zo laat vandaan?', spuugt Vrouw verbaasd blij.
‘Maakt niet uit Vrouw, ik ben er!', prijst Hekel zichzelf..........
‘Nou.....Je hebt wat gemist.......Het is hier afschuwelijk!', slikt Vrouw behoedzaam
Haar wit weggetrokken huid lijkt nog witter.
‘Wat is hier?', kucht Hekel en springt op de oude houten tafel zodat haar gezicht dichtbij de zijne is.
‘Nou, hier in dit leven...ik kom er met sommigen van mijn familie maar niet uit....telkens word ik gevangen door hun vervalste eigen interpretaties', proest de Vrouw.
Voor ze verder stamelt interrumpeert Hekel standvastig:
‘Lekker laten zitten en verder gaan met je eigen interpretatie- je hart voelt toch goed?'
‘Nou , mijn hart voelt helemaal niet meer zo goed - ik ben nog nooit zo ongelukkig geweest en kan geen enkele stress meer velen!' , slikt Vrouw - een -dikke- langzame -traan- druppel- glijdt over haar zachte huid.
‘En sommigen blijven mij dermate sarren en vals benaderen, dat ik me verloren afvraag of ik wel bij de juiste familie ben.'
‘Aha.... tijd voor een andere familie' , knarst Hekel goed bedoeld.
Het aandoenlijke wezentje klimt op Vrouw haar schoot en nestelt zich warm.
‘Hier is er vast een', kirt Hekel en kijkt schalks knipogend omhoog.
Vrouw antwoordt met lucht kusjes.
‘Ja, ja, jij bent mijn nieuwe familie....maar denk maar niet dat ik mijn familie ooit zou kunnen loslaten....daar ben ik veel s te veel voor aan ze gehecht.'
‘Behalve bij chronische kwetsingen moet ik mijzelf beschermen.'
‘Alles is begrensd'..........
‘Ook familie.'
‘Precies', schokt Hekel.
Dan geniet ze lang van de nieuwe warme omhelzing.

Schrijver: Isis Nedloni, 28 november 2007


Geplaatst in de categorie: overig

2.0 met 3 stemmen 147



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)