Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De geluksvogel

Vreemde geluiden overal en dat was echt wel wennen.

Ze was van een gewoon rijtjeshuis in een flat beland.
Een goede woningruil was het geweest.
De tuin kon ze eigenlijk niet meer bijhouden en nu woonde ze op de bovenste verdieping met een pracht uitzicht.
Er waren winkels op het plein erachter en wat helemaal het einde was, dat er een lift aanwezig was.
Toch was de flat maar vier woonlagen en zij zat op de bovenste verdieping.
Pas drie weken woonde ze hier en het was al bijna perfect in de woning.
Alles had al een vast plaatsje en zelfs schilderijtjes hingen naar haar zin.
Gisteren waren bovendien haar zonen geweest en hadden alweer geholpen met het netjes maken van de flat.
De laatste hand werd gelegd aan het verven en zelfs de keuken werd door hen onder handen genomen.
Ze was ontzettend trots op hen.
Wie had zulke fijne zonen, ze was een bofkont.

Wat heel apart was, dat er overal sneeuw was gevallen.
Vrij vroeg in het jaar, maar ze genoot ervan.
Alles was in de woning aanwezig en alles was netjes en naar haar zin.
De zachte tinten van de muren staken schril af tegen de sneeuw.
De uitkijk naar buiten vanuit de kamer was 6 meter breed en door de sneeuw werd het warme gevoel van het knusse van de flat heerlijk behaaglijk en hartverwarmend.
Als een vogel zo vrij voelde ze zich.
De echte vogels zouden nu ook wel gauw haar vogelhuisje vinden, waar het nodige voer te vinden was.

Ze was echt een geluksvogel.

Schrijver: Eva Mensch, 25 november 2008


Geplaatst in de categorie: vrijheid

2.6 met 14 stemmen 565



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva Mensch
Datum:
28 november 2008
Ik bedank jullie voor de goede wensen, het is hier fijn wonen hoor !
Viertien jaar op de vorige locatie, dus wie weet word ik hier wel 88 (achentachetig :)
Naam:
Iris
Datum:
27 november 2008
"Als een vogel zo vrij voelde ze zich." En nu maar zien dat het goede gevoel behouden blijft.
Veel succes gewenst, Eva, met je nieuwe woning.
Naam:
Eva
Datum:
25 november 2008
Email:
evertjetelfort.nl
Nu geluksvogel, ik ben blij dat je huisje je bevalt, want dat weet je pas als je er echt woont.
Je bent vaak verhuisd in je leven; ik hoop dat je je stekje gevonden heb.
Veel woongenot toegewenst.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)