Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

KLM

AMSTERDAM - Dikke mensen die willen vliegen met luchtvaartmaatschappijen KLM en Air France moeten binnenkort mogelijk dubbel gaan betalen. Want mensen die niet goed in een stoel passen, moeten een tweede ticket boeken. Dat heeft een woordvoerster van KLM dinsdag laten weten. „Het is nieuw beleid. De reden is de vliegveiligheid, op deze manier kunnen we dit garanderen en daarnaast een stukje comfort bieden”, aldus de zegsvrouw. De nieuwe regel gaat per 1 april in.

----------

Trring..

Spreek ik met de persvoorlichtster van de KLM?

Ja hoor, u spreekt met Vlinder van der Vlucht.

Mevrouw u spreekt met Trawant van Internet.

Ja..?

Dat van die dikke mensen mevrouw, vanaf april.

Ja..?

Met die extra tickets.

Ja..?

Want vindt u daar nou zelf van.

We proberen ze af te schrikken meneer Trawant, want het is geen gezicht zo'n papzak in de rij.
Dat werkt vliegangst in de hand, je zult maar zo'n vetklep naast je hebben zitten, je komt niet eens meer in de búúrt van de nooduitgang.
Bovendien krijgen we tijdens de vlucht last van rompinstabiliteit als ze zich bewegen of naar het toilet gaan.
Turbulentie bestaat helemaal niet meneer Trawant, dat zijn bakerpraatjes. Oorzaak; die volgevreten plofballen en daar hebben we nu genoeg van bij KLM.

Is dat de enige maatregel die u gaat nemen om de veiligheid aan boord te vergroten?

Nee hoor, vanaf augustus gaan we ook lelijke mensen een extra fee berekenen.

Want?

Die remmen de gezelligheid aan boord meneer Trawant en voor de stewardessen is het ook geen doen.
Ze schrikken zich telkens een hoedje als ze de riemen controleren.
Net als de stotteraars, die komen er helemaal niet meer in.

Oh nee?

Nee, dat duurt ons allemaal veel te lang. Vanaf het inchecken is het al hommeles.
Pa-pa-pa.. en dan weet je allang dat ze hun paspoort willen laten zien maar dan moet je toch wachten tot ze uitgesproken zijn.
Trouwens, ook dommeriken worden vanaf de zomer aan de gate geweigerd.
Een korte IQ-test bij de balie en wie zakt is een oliebol en kan naar huis. Daar hebben we bij KLM geen behoefte aan. Bij ons vlieg je op stand.

Nog meer nieuwigheden?

Er komt een speciale geluiddichte ruimte voor huilbaby's, daar gaan ze allemaal in, lekker donker en die gaat na de landing pas weer open. Dan leren ze het wel af dat gejank. Bij KLM zien wij dat als extra service, als een stukje opvoedingsondersteuning.

En verder?

Magere mensen, die gaan met z'n tweeën verplicht op één stoel. Het is voor ons al duur genoeg allemaal dat gevlieg.

Dat is het?

Nog één ding. Wie onderweg lastig wordt gaat door het vrachtluik naar buiten. Dat was een ideetje van een Transavia-piloot die daar goede ervaringen mee had.

Maar mevrouw van der Vlucht dit is toch walgelijk allemaal!

Natuurlijk meneer Trawant, maar heeft u al eens goed naar de ingangsdatum gekeken.
....
1 april, we zijn er nu eens een keer vroeg bij dit jaar, goedemiddag!
Tuut..tuut..

Schrijver: trawant, 21 januari 2010


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.7 met 9 stemmen 412



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)