Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Manuscript

(Een zinnenprikkelend drieluik)

Toen ik uiteindelijk sliep, kwam weer die droom over de straten van 'crowded Caïro' tijdens een meer dan prachtige nazomer; de taxi stond te wachten. Zelf loste ik op in die MYRIADE VAN MENSEN. Gemiddeld kleiner dan ik, maar in meerdere malen meervoud. Een mensenmenigte zoals die in alle wereldsteden aanwezig is. De gebruinde huid gaf haar een faraonische uitstraling. Zij begeleidde mij met haar donkerbruine ogen een nauwe steeg in. Halverwege deze smalle doorgang ontwaarde ik van het een op het andere moment de Piramides van Gizeh. Zij opende de poort en liet mij delen van haar weelde...

Dansend in haar ogen groeide de boom. Haar bloesem, ALS VOORJAAR DE LIEFDE, geurde de kamer, terwijl katzwijm op de loer lag in werkelijk alle hoeken van haar majestueuze suite. We gingen echter volledig in elkaar op, zodat die tijdelijke flauwte door het ene na het andere hoogtepunt werd vervangen...

WILD EN ONGECONTROLEERD werd de liefde bedreven. Op een gegeven moment keerde echter op een bries de rust weer terug, daar (die) liefde als voorjaar ontluikend mooi kan zijn... In de stad lieten wij ons de zeewolf met friet smaken. Op de terugweg naar haar huis bekroop een fin de siècle-gevoel mij en proefde ik het einde van een periode van bloei...

Schrijver: Annejan Kuperus, 26 april 2010


Geplaatst in de categorie: reizen

4.2 met 5 stemmen 270



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)