Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Vandaag

Wat een dag vandaag, qua breaking news dan tenminste. Er valt niet tegenaan te rijmen.
Ik werd wakker met Jack - Chucky- de Vries die na een amoureuze stap buiten de gedemilitariseerde zone van het huwelijk - 'Maar schatje het is niet wat je denkt-' voorlopig even in de kazerne uit de gamellen mag fourageren.
'Nog een extra schepje groene kledder, meneer De Vries?'

Daarna de GGD die ons na het zoveelste pittige nachtvorstje in MEI(!) alvast op een hittegolf wil voorbereiden. Er gaan brieven de deur uit dat oudjes hun ventilator op max moeten zetten en vooral veel drinken.
Wie verzint dit in hemelsnaam. Beleidsoverleg afdeling Rotterdam West, maandagochtend, rondvraag:

'Ja, juffrouw Van Bemmelen'..
'De hittegolf meneer Driesteker.'
'Oh gut, bijna vergeten die komt er ook weer aan hè, wat doen we?
'Ik dacht een brief. We kunnen er niet vroeg genoeg bij zijn, vindt u ook niet?'

Toen kwam daar de paleismoord bij de PVV nog eens overheen en als klap op de vuurpijl het bericht dat Duitsland Louis van Gaal net zo leuk vindt als Rudi Carell.
Ein Tolle Holländer. Vooral toen hij, in XXXL Lederhosen geperst, op een - in die contreien verdacht volume - de Beiers toebrulde dat zij de beste waren. En hij de állerbeste.
Laten we alle verloven intrekken en maar eens kijken of die Grebbelinie er nog ligt.
Trouwens over voetbal gesproken: in Hoenderloo heeft u mij waarschijnlijk net even gemist bij de selectie van Bondscoach Van Marwijk. Dat kan, want ik trainde apart, dat doe ik vaker.

En wat is dan jouw nieuws Trawant? Wat maak jij zoal mee?

Wel, de komkommer bij de Spar was vandaag 40 cent afgeprijsd, en die had ik net nodig voor een bordje vers en gezond.

En verder is mevrouw Trawant haar stem zo goed als kwijt. Waardoor zij alle kanten op schiet en nu kan ze ineens heel goed Carla van Putten (van Van Kooten en De Bie) nadoen en dan was ik haar zoon Frank.
Zij doet mij vanuit haar hoekje voortdurend de meest scabreuze voorstellen die mij het schaamrood, lachstuipen en oeroude moeder-zoon rillingen bezorgen.
'Kom eens bij mama Frank, nee nu meteen jongen..'

http://www.youtube.com/watch?v=jKlwShvZ2hY&feature=related

Ja hoor, wij komen zo'n kille dag wel door.

Schrijver: trawant, 11 mei 2010


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.6 met 5 stemmen 872



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
12 mei 2010
Email:
hmessielive.nl
Dagelijks leven en het daagse nieuws zijn boeiend beschreven, wel iets te veel van de hak op de tak.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)