Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Planeet Romeo (2, slot)

Als Vlamber de brede trap afloopt, kijken zijn vrienden verbaasd naar hem, want hij leeft nog en dat had niemand verwacht. Toch lijkt er iets aan hem veranderd, maar niemand vermoedt wat dat is. 'Vlamber, ouwe jongen!', roept Kreupel, een goede vriend van hem, 'hoe gaat het met je? is er niets met je gebeurd?'. 'Kreupel, man, het is geweldig daar, mooie zalen, veel voedsel en aardige kerels, jawel, aardige kerels.' 'Maar is je niets ergs overkomen?' 'Nee, man, hou toch op, dat zijn maar verzinsels van bange oproerkraaiers!' 'Ja? nou, je zult wel gelijk hebben, jij kunt het weten, ga je mee, wat slopper drinken in 'Markie'?' 'Slopper? o ja, dat nieuwe sterke drankje, okay, geen bezwaar, laten we er maar heel wat soldaat maken!' Samen gaan ze naar drinkbuffet 'Markie'en ze bestellen voor elk een fles slopper. De andere drinkers houden Vlamber nauwlettend in de gaten, dat merkt hij. Vlamber draait zich om en hij zegt: 'Mannen, proost! op jullie, ons leven en de mooie vrouwen van Konta!'. Alle mannen heffen hun glas omhoog, zij stemmen in en de spanning is verdwenen. 'Kijk, daar loopt Adir, moet je zien wat een kort rokje, bukte ze maar even met dat lekkere kontje van haar!' 'Nou nou, Rimbol toch, geile bok, beheers je, is één vrouw niet genoeg of krijg je overal een stijve van?' 'Dat laatste, slaplul, dat weet jij maar al te goed, hm, al die rijpe, natte perziken lust ik rauw!' 'En hoe zit het met jou, Vlamber, moet je ook niet eens aan de vrouw, word je dat geruk niet moe of doe je het liever met ons?' 'Rotar, het liefste zou ik je ergens ophangen aan je elastieken lul, die grote, ordinaire bek van je, die staat me allang niet aan!' 'Wou je soms met me vechten, Vlamber?' Vlamber staat op en hij loopt naar hem toe, Vlamber slaat Rotar op zijn brutale bek. Rotar wankelt, maar hij valt niet, uit zijn mond stroomt wat bloed. Rotar balt zijn rechter vuist, maar het is een schijnbeweging, want terwijl hij hem weer verslapt zegt hij: 'Nee, Vlamber, dit is niet wat ik wil, sorry, het spijt me van daarnet.'. 'Als je het maar weet, Rotar, dat je ook een grote lafaard bent en dat je je verder koest moet houden!' Vlamber draait zich weer naar de bar, waarvan Rotar gemeen gebruik maakt, immers, een oneerlijke schutter moet je nooit de rug toekeren. Rotar wil net toeslaan, als Vlamber zich omdraait en hem op wonderbaarlijke wijze doet verdwijnen. Uit een vinger van Vlamber schiet een dodelijke laserstraal, een soort voortvretend zoutzuur, want er is niets meer over van wat eens de stoere Rotar was. De mannen in de buurt staan sprakeloos toe te kijken, geen van hen durft Vlamber aan te spreken, ook Kreupel niet. Iedereen drinkt door alsof er niets gebeurd is, pas als Vlamber en Kreupel vertrokken zijn, beginnen ze bezorgd te smoezen. 'Waar zal Vlamber naartoe gaan?', vraagt een grijsaard. 'Naar Ostria', antwoord een knappe jongeman. 'Ostria?' 'Ja, Ostria is sinds kort zijn onverzadigbare minnares, wisten jullie dat niet? het schijnt dat zij nog maar zestien is, maar dat willen haar arme ouders ons niet vertellen.' 'Zo, dus die Vlamber is in feite een pedofiel!' 'Nou, dat is niet zeker, maar een onuitputtelijke seksmaniak, dat wel!' 'Zou hij daarom zo verdomde agressief zijn, teveel testosteron?' 'Wie weet, maar hij is een potentieel gevaar geworden!' 'Inderdaad, dat bezoek aan Arka heeft hem ten nadele veranderd.' 'Veranderd? hij is één van hun geworden!' 'Mannen, laten we hem te grazen nemen, voordat hij ons te grazen neemt!' 'Snel, want Ostria is in gevaar, wij weten hoe pervers en moordlustig Arka is, zijn necrofilie is besmettelijk.' Als zij bij het huis van Ostria aankomen, zien zij alleen Kreupel en de arme ouders. De verslagenheid en het verdriet staan op hun gezichten. 'Waar is Vlamber en waar is Ostria?', vraagt iemand. Hun antwoorden zijn gelijkluidend, alledrie wijzen ze naar het machtige paleis van Arka. 'Er is geen weg terug, het is afgelopen voor hen!', zegt een oude man, Shakespeare.

Schrijver: Joanan Rutgers, 4 juli 2010


Geplaatst in de categorie: woonoord

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 9.780



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)