Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De chocolade

Sinterklaas, nog 1 nachtje.

Eigenlijk vierde ze dat al heel wat jaartjes niet meer.
Waarom zou ze ook.
De jongens hadden het al te druk met Kerst en met Moederdag en kleinkinderen had ze nog niet.
Het sneeuwde behoorlijk deze dag, toch maar even er op uit om een paar boodschapjes te halen.

Binnen zitten kon altijd nog.
Het was altijd wel gezellig, je wist tenslotte nooit wie je tegenkwam.
Toch maar even een paar tientjes opnemen, want ze had wel haarlak nodig.
Het stond natuurlijk veel te gek te gaan pinnen voor een paar euro.
Ze liep na het pinnen een winkeltje binnen om haarlak te gaan kopen.
Allerlei manden in de winkelgangen met kinderspeelgoed.
Echt leuke dingen.

“Je zou haast wensen dat je kleinkinderen had”; zei ze glimlachend tegen een andere vrouw die daar in het gangpad stond.
Er ontwikkelde zich een leuk gesprek over de voor- en nadelen die kleinkinderen met zich meebrachten.
Ze vertelden elkaar waar ze gewoond hadden en het was alweer iets bijzonders deze wetenswaardigheden.
Gisteren had ze ook al de vroegere meester van haar jongste zoon ontmoet en nu dit weer.
Ze vertelde al deze leuke dingen aan de andere vrouw, die heel open was.

Deze vrouw was wel getrouwd, maar toch nodigde ze haar uit om als ze er eens zin in had een kopje koffie te komen drinken.
De andere vrouw vond deze ontmoeting zo ontzettend leuk dat ze perse wilde weten wat haar voornaam was.
Wat later kwam ze er achter wat de reden daarvan was.
Ze had namelijk een chocoladeletter C voor haar gekocht.

Je bent zo een positief mens en ik wilde je iets geven zei ze.
Haar glunderende antwoord dat ze op zondag geboren was, werd alweer beloond.

Glimlachend en echt vrolijk om alle leuke dingen in haar leven, liep ze weer op huis aan, dwars door de inmiddels verhevigde sneeuwbuien.

Schrijver: Eva Mensch, 4 december 2010


Geplaatst in de categorie: vrouwen

4.0 met 1 stemmen 171



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)