Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De Eurotubbies

In de Brusselse wandelgangen is de term Sarkolie een begrip geworden. Daar kom ik later nog op terug.
Europa is in de eurocrisis en dat moet iedereen weten ook.
Daarom reed Angela Merkel dankzij Ruud Lubbers met haar Nederlandse Dafje met automaat maar snel weer naar Brussel.
Maar ze klaagde wel bij de rode verkeersstoplichten in Erfurt, dat schoot niet op.

Uiteindelijk kwam ze op tijd met al haar netjes gedane huiswerk aan in het Europarlement.
Waar het een heisa was aan ellende, maar goed.

Natuurlijk begroette ze meteen Nicolas Sarkozy en ze werden daar meteen mee lastiggevallen door een brutale journalist.
,Dag Nicolas Sarkozy en Angela Merkel !
,Waarom is jullie liefkoosnaampje Sarkoly?

Nu dat is Sark zei Angela Merkel en Sark eet kwark.
Dat is zijn lievelingstoetje vervolgde Angela.
Ja beaamde Nicolas Sarkozy, ik ben verzot op kwark, merk tuut, hier greep de reclamecommissie in en verder was net te horen gelukkig van Nicolas Sarkozy dat hij van grote kwarkkuipen houdt met bosbessen uit de Provence.

,En ik ben Angela Merkel en ik word liefkozend Koly genoemd, het achtervoegsel van Sark, dus uh, ja dat houd in dat ik Angela Merkel van kool houd. Rode kool,zuurkool en andijvie.

En nu gaan we over tot de orde van de dag, de monetaire crisis, de eurocrisis, de eurolandbrand, de foeilelijke euromunt en de Eurozeuro.
Daar nemen we een volle week de tijd voor.
En toen werd er gekletst over Eurostand en de Euro staat in brand.
En met alle puzzelboeken ter hand kwam men maar niet uit de Eurobrand.
En toen riep het parlement in Brussel, een soort Sovjetapplausmachine dat het eens hoog tijd werd dat de mensen van alle Europese unielanden maar eens gingen bidden tot Europa en in Europa moeten geloven. Nu dat ging er als zoete koek in bij de regeringsleiders en ze werden er meteen voor beloond met een maandelijkse opslag van 5000 Euro bonus per maand.

Om elf uur ging het belletje van de europarlementarierskok voor het eurodiner.
Aangezien het crisis was werd er een schrale Hanspot geserveerd bestaande uit een worstje met een wat moeilijk open krijgende tube met mosterd.
Toen ze klaar waren met het worstje en het nogal moeilijk te openen tubetje met mosterd verscheen er een rat onder de tafel en nog een en nog een.

Vooral mevrouw Lagarde van de imf bank en de andere bankdirecteur van de Euroreddingsschermbank of zo werden bij het zien van de ratten tijdens eurobanket zo bijgelovig dat ze de Europrofessionels aller landen maanden om naar de kelder te vluchten van het Europarlement.
Zo gezegd, zo gedaan.
Volgens de centrale europezebankdirecteur waren de ratten tijdens het eurobanket een voorteken dat de banken omvallen en de grieken er met hun fiets vandoorgaan, en dat is zonde en mag niet.
Daar was Silvio Berlusconi het roerend mee eens.
Dus de bankvoorrraad raakt nu echt op vroeg Angela Merkel aan Nicolas Sarkozy.

Ach zei Sarkozietje, Angela neem het leven toch niet zo serieus, we hebben ook nog gratis gelddrukpersen onder het Europarlement.
Kijk we gaan gewoon het tekort aan de euro verhelpen met onze gratis eurodrukpersen.
En toen doken ze de kelder in.
Onder in de kelder stonden duizenden drukpersen.
En het hele Euroclubje begon de geldpersen aan te doen. Dat is eenvoudig riep Angela, gewoon de stekker in het stopcontact.
Ha,ha,ha riep Sarkozy, zo is het hele Eurogeklets voor de buitenwacht toch nog met een mooi eindresultaat gekomen.
Berlusconi had ook een lol.
Alleen ze hadden nog een beetje papiertekort. Zal zo verholpen worden, zei de Finse president, bomen genoeg te over in Finland! En Berlusconi had een hele doos inktpotten meegenomen in alle Eurokleuren.
En Rutte had wc-papier meegenomen uit Holland maar dat mocht niet gebruikt worden voor de vervaardiging van Eurobiljetten van de eurocommissie want dat zou teveel opvallen.

De Finse president verzorgde met haar mobieltje en wat Facebookgeteut dat twee boomhakkers twee grote Finse bomen voorreden voor het Europarlement in Brussel die meteen de sinistere eurokelder ingingen voor de eurobiltjetten.

Daar kun je heel veel eurobiljetten van maken zei de eu voorzitter Barosso uit Portugal, een heel lieve man die ook niet alles snapt en wel de grootste Eurotubbie is van het hele gezelschap.
Al zingend het liedje 'We zijn van Brussel' werd er met behulp van knip- en plakwerk alle eurotekorten even bijgedrukt. Silvio Berlusconi, de grote designer van het Eurogezelschap, kliederde er nog met zijn inktpotten over het geldpapier, en hup klaar is Kees en de banken zijn gered.

En zo geschiedde.
Er werd even twee duizend miljard Euro gratis geperst onder leiding van IMF en
Europol en centrale eurobank.
Klapperdeklap, de eurobiljetten vlogen de pan uit als popcorn uit een Macaronipan.
En zo hadden de banken weer voldoende reserve en Griekenland kon de bloemetjes weer buitenzetten, nou ja de scheepsmagnaten dan.

Schrijver: cornil, 27 oktober 2011


Geplaatst in de categorie: economie

2.0 met 1 stemmen 177



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
kees niesse
Datum:
31 oktober 2011
Email:
c.h.niessekpnplanet.nl
Leuk fantasieverhaal over die twee regeringsleiders, graag gelezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)