Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Mijn laatste ogenblikken van 21-12-2012

Vandaag is het dus de langverwachte 21e december 2012, de dag dat misschien de wereld zal vergaan. Kan nog, we hebben nog drie uren te gaan eer het begin van de winter een feit is. Tja, wat te doen op een dag dat voorspeld is dat de Apocalyps plaats zal vinden? Bibberend zitten niksen? Helemaal niet! Zo iets past helemaal niet bij mij. In actie schieten dus maar! Als ik vandaag bij God op het appel geroepen wordt, dan maar eerst heel mijn huis een grote schoonmaakbeurt geven. Dan kan ik tenminste niet van luiheid beschuldigd worden. Rond 9 uur begon ik aan de klus. Het was toen druilerig weer. Daar krijg ik meestal geen kick van, dus snel maar wat vitamines en voedingssupplementen geslikt. Daarna mijn beddengoed afgehaald, twee machines bonte was gedraaid en vers beddengoed op het bed gelegd. Dan boven en beneden gestofzuigd met een lekker luchtje in de stofzuigerzak. Als ik dan toch dood moet, dan liever in een kamer vol heerlijke lelietjes-van-dalengeur! WC en badkamer schoongemaakt, ook de keuken gedweild met een nostalgisch sopje van bruine zeep. Kwestie van goede herinneringen aan leuke dagen. Toen afgewassen en restjes kerstbrood opgegeten. Zelfs op de valreep naar een andere wereld geen eten laten verloren gaan hé! Oud plastic naar ‘t schuurtje gebracht, overtollige e-mails en pps-jes gewist, die heb ik straks toch niet meer nodig als ik van op een lieflijk roze wolkje neerkijk op ons aardse tranendal. Wat heb ik verder nog zo allemaal vandaag uitgespookt? Geschreven natuurlijk! Dat zit nu eenmaal in de aard van het beestje en dus is dat straks mijn grootste troef als God mij streng maar wijs zal vragen wat ik met al mijn gaven gedaan heb. Als ik mij niet vergis zal dat vraaggesprek net zoiets zijn als een aards interview. Maar natuurlijk zou het ook kunnen zijn dat God liever mij zelf spontaan alles laat vertellen. Een gesprek zoals de psychologen voeren: zij luisteren en jij kletst maar raak! Dat moet kunnen. Ik zou natuurlijk ook een uitdraai kunnen maken van deze blog om deze te laten lezen door Onze Lieve Heer. Waarom vraagt u? Omdat ik momenteel heel slecht bij stem ben doordat ik snipverkouden ben. Dat is een ‘verzachtende omstandigheid’. God zal daarvoor heus wel begrip tonen. Hij is tenslotte een en al Liefde met een grote L, heel wat anders dan sommige van mijn exen. Nu begeef ik mij echter even op gevaarlijk terrein! God zou kunnen vragen: “Dus u heeft meer dan één man gehad?” Wat moet ik daarop antwoorden? “Wij leven anno 2012, Onze Lieve Heer! Tegenwoordig is dat heel normaal. Het ligt iets gecompliceerder dan op het moment dat U Adam en Eva geschapen heeft. Vergeef het mij aub!” Misschien zal Hij wel glimlachen en onbedaarlijk beginnen lachen, als ik geluk heb? God weet tenslotte álles! Nog voor ik iets uitgespookt heb zelfs al! Waarom vraagt Hij het dan? Om te testen of ik een jokkebrok ben soms? Of uit een vorm van ‘Hemelse Humor’ misschien? Wie weet? Het kan nog een spannende ontmoeting worden! Wellicht krijg ik als straf niet een lepeltje rijstebrij te eten! Laat ik daar nu net al heel mijn Aardse leven reikhalzend naar uitgekeken hebben! Dan is het grote moment eindelijk aangebroken. Krijg je dat weer! Of zou God mij soms verbannen naar het vagevuur? Weet je wat ik daaraan nog het ergste zou vinden? Dat ik daar wellicht samen met de nieuwe vlam van mijn ex zou moeten zitten! Of met hun tweetjes! Bah! Ik moet er niet aan denken! Wees mij genadig Heer! Zoveel kwaad heb ik nou ook weer niet gedaan hè? Ik was wel het een en ander van plan met die twee, maar ik wist mij te beheersen! Dat scheelt toch mooi maar weer een paar strafpunten, hoop ik. Tja, ondertussen is er weer bijna een uur om. Het is nog steeds vrijdag de 21e december en anno 2012. Er staan een heleboel planeten op één lijn. De wereld is nog steeds intact en ik zit achter mijn computer een soort relaas van mijn leven uit te werken. Ze moesten maar eens wat vaker voorspellen dat de wereld zal vergaan. Het houdt een mens braver dan gewoonlijk en actiever ook nog. Ik denk dat God helemaal geen zin meer heeft om een punt achter deze wereld te zetten als Hij in WordPress mijn blogje gelezen heeft. Misschien heeft Hij op Aarde nog wel een nieuwe taak voor mij in petto? De tijd zal leren!


Zie ook: http://laurinevandepitte.wordpress.com

Schrijver: Laurine Vandepitte, 21 december 2012


Geplaatst in de categorie: actualiteit

2.9 met 7 stemmen 864



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Laurine Vandepitte
Datum:
23 december 2012
Dank je wel voor de positieve reactie, Han.
Wederkerige beste wensen en veel schrijfplezier in 2013
Naam:
Han Messie
Datum:
23 december 2012
Email:
hmessielive.nl
Laurinne, je leeft zeer intensief en hebt ondanks enkele uitspattingen een heel ruim denkleven en een sterk vertrouwen in de liefde en genade van God.
Bij het Oordeel van Ooit zal Hij je zeker prijzen omdat je met je schrijverstalent hebt gewoekerd.
Hoe zal God de wereld in zijn schoot terugnemen? Voor ons sterfelijke wezens iets onbegrijpelijks en ver buiten ons denkvermogen.
Laten we in dit aardse leven maken wat er van te maken valt en ons in het Hiernamaals vol vertrouwen overgeven aan God en hemelingen.
Laurinne, prettige feestdagen en een voorspoedig 2013 toegewenst door Han.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)