Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

tuinvogeltelling

TUINVOGEL TELLING FOPPE 2013

Ik heb dit weekend de vogels in mijn tuintje geteld die ik de hele tijd voer met brood en zaadjes en vetbollen en ze opgestuurd naar de nederlandse tuinvogeltelling op de computerwebsite.
Het lijstje ziet er als volgt uit:

dit is uw persoonlijke Tuinvogeltelling

ekster 3
merel 4
spreeuw 20
koolmees 4
pimpelmees 2
roodborstje 1
zwarte kraai 3
meeuwen 20
de spreeuwen en meeuwen kwamen in een groep voorbij.

Ik zit hier in drachten in een nieuwbouwwijk aan de rand van een weiland met veel vogels moet je weten en ik houd van vogels vooral van de merel die ik 's morgens om half negen al voer. Ik maakte er ook foto's van. Ik vond het leuk om mee te doen.
Het is nu echt winterweer dus de vogels kan ik goed helpen en ze van dichtbij zien. Ze komen om de beurten om te eten en alles gaat op. Vogels hebben het niet koud door hun verenpak maar moeten wel energie bij tanken natuurlijk anders gaan ze ook dood en ze hebben ook geen koude pootjes hoor.
Een vogel is vrij om te vliegen en ze zien er mooi uit. Ik ben een vogelliefhebber en schrijf daarom dit verhaaltje.

Vriendelijke vogelgroet van foppe!

Schrijver: foppe oostenbrug, 22 januari 2013


Geplaatst in de categorie: dieren

4.7 met 6 stemmen 135



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
22 januari 2013
Email:
hmessielive.nl
Dit verhaal is vol zegen voor de vogels en een aanmoediging voor een ieder om de vogels meer bij te voeren. Tegelijk is het zo prettig om te horen dat de vogels goed tegen kou bestand zijn. Je voert ze maar lekker verder!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)