Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen over idool

Jouw atletengestalte tegenover mij.......

Als je je atletengestalte in de fauteuil tegenover mij elegant drapeert en opvouwt, is in het driehoekje tussen je benen de fraaie hoorn zichtbaar, die
je lichaam van een Apollo completeert......
En dan stel ik me weleens voor hoe je je zachte, lieve, kwetsbare, weerloze wimpers, die als een klein schermpje je kobaltblauwe ogen, die de wereld en de mens gezien hebben, overhuiven, 's nachts laat zakken en hoe je dan droomt in je tweepersoonsbed dat je nooit met wie dan ook deelt, over de scènes en hoofdpersonen van de wonderlijke sprookjesboeken, romans en jongensboeken die je leest, of, zoals je zegt, over mensenmenigtes die je leidt, aanvoert en toespreekt met je charisma.
Mijn bloemen, een fris boeket van roze en wit, waren gearriveerd en ze hebben wel een week lang je salontafeltje gesierd dat tussen ons in stond als was het een obstakel dat onze omhelzing in de weg moest staan.
Ik was hopeloos verloren en jij zat op je hoge troon en je heerste en je verordonneerde en decreteerde dat de tederheid mij voorgoed ontzegd moest zijn..

Schrijver: I. Broeckx, 26 augustus 2013


Geplaatst in de categorie: idool

3.0 met 6 stemmen 325



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)