Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

overhaast vertrek uit indonesie van foppe

OVERHAAST VERTREK UIT INDONESIE SLOTVERHAAL

Het vierde jaar op het eiland java was het beste indiejaar uit die tijd maar eindigt helaas want de vulkaan de Bromo staat te rommelen en te roken dat het een aard heeft en foppe denkt ik neem de benen of de boot want het wordt me hier te heet onder de voeten!

Maar ja hoe doe je dat foppe.....

JA HOOR daar heb je het al, de politie en het leger komen er aan en zijn bezittingen laat hij achter maar hij neemt een schilderij mee en zijn paspoort en bankpas en kalmerende pillen en gaat in de tsjoek tsjoek zitten en wordt naar de haven gebracht dat heeft de nederlandse ambassade geregeld en hij krijgt plaats in het vrachtruim van een marineschip en moet aardappelen schillen en het dek schoonmaken en het ontbijt van de kapitein klaarmaken met een hardgekookt ei. Nou dat lijkt hem wel wat al krijgt hij geen sopje aan de dweil maar zwembadwater is ook schoon.

Hij komt aan in de haven van rotterdam na zeeziek te zijn geweest en daar staat elseline al en margreet komt er aan met de ford ka en hij wordt naar het gereedstaande pihuisje gebracht en slaapt een week van de uitputting en de psychiater komt langs en er is een warme maaltijd en een douche en dan laten ze hem alleen.

Foppe schrijft met kerstvakantie zijn indiememoires en maakt een boekje en vergeet het mislukte avontuur maar snel weer maar kijkt naar de gevolgen van de vulkaan en die vallen zoals altijd mee en hij wil maar niet weer terug want kijk maar hoe tilburg is afgelopen en hij is weer blij dat hij terug is maar het was de mooiste tijd van zijn leven hoe het ook was het was er prachtig en hij is blij dat hij er gewoond en geleefd heeft en er komt een kaart van de oude dame met de vogel en de baboe dat zij allen gezond zijn en hem missen ja ja missen allemaal missen in het leven van foppe maar de herinnering blijft in zijn dromen bestaan!

Schrijver: foppe oostenbrug, 31 augustus 2013


Geplaatst in de categorie: reizen

5.0 met 1 stemmen 708



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)