Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Bij de huisarts

Wouter en Mien hadden een afspraak met de huisarts.

De volgende morgen zaten de oudjes in de wachtkamer.
De deur van de spreekkamer ging open en daar verscheen dokter Brouwer, een forse man van boven de zestig.
''Goedemorgen mevrouw en mijnheer, jullie heb ik geen jaren meer gezien op het spreekuur, dus zal er nu wel wat aan de hand zijn, nog echt mensen die niet voor elk wissewasje naar de dokter rennen. Eerst mevrouw maar, wat zijn uw klachten?''

Dokter, ik voel de laatste tijd dat mijn hart zo te keer gaat, vooral als ik op mijn linkerzij lig en mijn darmen rommelen verschrikkelijk wanneer ik op mijn rechterzij ga leggen.''
''En als u op rug ligt, wat voelt u dan?''
Ze wees naar haar man en zei:
''Hij dokter, hij neemt meteen de kans waar om bovenop mij te gaan liggen, dan wil ie weer wat.''
Wouter hoorde dat, en zei verontwaardigd:
''Dat lieg je, Mien.''

Schrijver: kees niesse, 27 februari 2014


Geplaatst in de categorie: ouderen

4.0 met 1 stemmen 106



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
28 februari 2014
Het wordt me weer volkomen duidelijk dat huisartsen ongewild de taak van psychiaters moeten overnemen. Het is een wonder dat ze daarvoor geen extra rekening indienen. Mien is hoogstwaarschijnlijk in de war door je seksuele reacties van de afgelopen jaren. Posttraumatischestressstoornis.
Dit is trouwens wel het kortste verhaal, dat je ooit hebt gepubliceerd. Het zou ook een gedicht kunnen zijn. Ik heb namelijk raardere gedichten gelezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)