Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Opzouten, jij

Het was zondagmorgen en heerlijk warm weer. Wouter zat in de tuin en genoot van de verhalen in de bijbel. Dat boek had hij gekregen van Wim, de bijbelvorser. Mien kwam ook de tuin in met de koffie en moorkoppen en ging naast hem zitten. Ze keek naar haar vent en dacht, had hij maar geleefd zoals Jezus het had gewild. Hij heeft niks anders gedaan als de boel besodemieterd en vreemd gaan. Hoe heb ik het uitgehouden met hem?

De huisbel rinkelde.
''Ik ga wel even kijken'', en hij slofte door het huis naar de huisdeur en opende die.
Hij zag twee ouwe wijven voor de deur staan, bijna in het zwart gekleed.
Zeker kerkgangers, dacht hij. De dikste vrouw met een bril op, zei:
''Dag mijnheer, bent U Wouter Jansen?''
''Ja, klopt mevrouw.''

Nu de andere gezette vrouw, die loens keek.
''Goedemorgen mijnheer, U heeft ons gebeld, wij zijn van het Escortbureau Vagina. Wij zijn bedreven in het verwennen van oude mannen tegen een schappelijke prijs. Ook oude mensen kunnen nog klaar komen.''
Hij wist niet hoe hij het had en kreeg weer last van scheel zien.
''Hoe komt u daar nou bij, ik heb helemaal niemand besteld en zeker niet van een escortbureau, het idee alleen al. U bent hier aan het verkeerde adres.''

''Toch zijn wij vanmorgen vroeg gebeld om met U een afspraak te maken voor een gezellige dag met veel seks. Wij zijn er juist vroeg voor opgestaan, laat ons nou niet in de steek mijnheer en wij vinden u er leuk uit zien.''
''Dames, ik sta perplex, maar neemt U van mij maar aan, dat ik niemand besteld heb, volgens mij flikt iemand mij een geintje. Weet U de naam, die gebeld heeft?''

''Neen, wij weten geen naam, wij kregen die opdracht van onze baas. Mijnheer luister nou eens, afspraak of geen afspraak, wij zijn er nu toch, laten we er een gezellige dag van maken, wij zijn voor alles in en de prijs valt mee.''
Hij dacht wat moet ik met die twee enge ouwe tangen. Seks met Mien was ook al verleden tijd en als hij een poging waagde kreeg hij van haar altijd een opdonder met haar dikke kont en lag hij gekneusd op de grond. Aan mijn lijf geen polonaise meer, dacht hij. Hij kwam weer bij zijn positieven, en zei:

''Neen dames, ik snap er niks van, ik begin daar niet aan, trouwens ik ben getrouwd en mijn vrouw zit in de tuin, eerst dacht ik, dat U van één of andere kerk was, want die komen meestal op een zondagmorgen.''
''Misschien wilt U vrouw ook wel meedoen, dan wordt het helemaal gezellig'', zei de loense vrouw.
''Nee dames, gaat U maar verder, hier is voor u niets te verdienen'', en wilde de deur dicht doen, maar één van de dames zette haar voet tussen de deur en eiste geld.
''Wij zijn voor dit adres besteld, dus afkomen met je poen, anders gebeurd er wat, onze pooiers zijn niet gemakkelijk.''

Wouter had het niet meer, zijn hart begon zwaar te bonzen, en zei:
''Mevrouw, haalt u voet nou weg, want ik weet van niks, ze moeten het adres op uw bureau verkeerd opgeschreven hebben of iemand flikt mij een kunstje. Ik ben een nette burger en al bijna vijftig jaar getrouwd, hier ben ik niet voor in, gaat u alstublieft weg.''
''Eerst betalen ouwe lul, wat zullen we nou krijgen, wij moeten ook leven.''

Op dat moment kwam Mien toegesneld.
''Wat blijf je lang weg ouwe, wat moeten die wijven, hier valt niks te bekeren want God bestaat niet, oprotten die lui.''
''Ze zijn niet van de kerk, maar van een escortbureau. Ze zeggen, dat ze voor dit adres zijn besteld, maar ik weet van niks. Zou iemand ons een geintje flikken?''

''Attenoje, wat krijgen we nou, zijn ze nou helemaal besodemieterd, wegwezen en rap.''
De twee dames schrokken kennelijk van haar, want zo'n groot en breed vrouwspersoon hadden ze nog nooit gezien, en ze namen snel de benen.
''Zo, die zijn weg, wat zweet je ineens, jij hebt ze toch niet besteld, hé. Ik zie je er voor aan, hufter.''

''Natuurlijk niet darling, hoe kom je daar nou bij, ik zou niet durven, ik heb toch genoeg aan jou.''
Toch dacht hij weer eens van bil te willen, maar bij Mien lukte het misschien drie keer per jaar.
Dan ben ik een spekkoper.
Samen gingen ze weer in de tuin zitten, toen de bel weer ging.

Mien ging kijken en kwam terug in de tuin, en zei:
''Jehova Getuige ouwe, ik heb je opgegeven voor een gezellige dag.''
Hij kwam niet bij van het lachen en haalde gauw een pilsje en ging weer in de bijbel lezen.
''Zal ik wat voorlezen, darling?''
''Opzouten, jij.''

Schrijver: kees niesse, 30 mei 2014


Geplaatst in de categorie: humor

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 101



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
29 mei 2014
Simon Carmiggelt las ooit zijn kronkeltjes voor op de televisie, van mij mag je direct een verhalenserie op de televisie uitzenden. Ik moest wederom volop giechelen om die karikaturen aan jouw voordeur. Zwarte-kousen-kerkgangers op hoge leeftijd, die er afstotelijk uitzien en dan nog durven te beweren dat ze van escortbedrijf Vagina zijn, hoe kom je erop?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)