Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Het (zomer)weer.

De vochtige lucht hangt als een klam wollen deken over het land. Het veld voelt als een weidse leegte, reikend naar de horizon, waarop de maïshalmen zich rimpelen als golven bij elk zuchtje wind, deinend als een zee van natte, gouden, lonkende trossen. Alleen bij valavond, onder de dalende oranje zonneschaduw, gaan hun gele harten verkleuren naar warm oud brons. Ik snuif de lucht in, die doortrokken is van aarde en gras, vermengd met het aroma van klimroos en gladiolen.

Er hangt iets treurigs over de zomer, versterkt door de voorbode van het luid gekras van een opgeschrokken raaf. En terwijl de wieken van de oude molen traag knarsend draaien in hun verroeste tandwielen en de scheuren van zijn voegen grimmig de verte in staren, blijven de neerslachtige regenvlagen d'aarde plagen.

Ik wil mijn wangen bol zetten en wolken blazen, op zoek naar de warmte van zonnestralen.....op zoek naar de zon.

Schrijver: katty, 12 juli 2014


Geplaatst in de categorie: natuur

2.0 met 2 stemmen 130



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)