Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Wat ik nou heb meegemaakt, niet normaal

Vanmorgen vroeg ben ik in de badkamer uitgegleden en meteen had ik weer die vreselijke pijn in mijn rug en heupen. Met de grootste moeite kon ik de slaapkamer bereiken en zittend op de rand van het bed heb ik mijn kleren kunnen aantrekken. De telefoon naast het bed rinkelde. Het was wulpse Alie. Ze vroeg of ik meeging naar Aldi. Ik zei:
''Lieverd, ik zou het graag willen, maar ik heb mij bezeerd, ik ben tijdens het douchen uitgegleden.''

''Wat vreselijk Kees, ik kom naar je toe om je te redden. Ga maar lekker in je stoel zitten, ik zet koffie en haal de boodschappen die je nodig hebt. Tot zo.''
Nog geen tien minuten later was ze er al. Ik had pijnstillers ingenomen en die hielpen goed. Met de rollator kon ik weer mij enigszins voortbewegen. Ze begroette mij voorzichtig met een knuffel. Waren alle mensen maar zo, zij is een geschenk uit de hemel. Ze ging koffie zetten en we zaten even later tegenover elkaar gezellig te praten en schreef ze ook de boodschappen op die ik moest hebben. Opeens zei ze:

''Ik las vanmorgen in de krant weer veel doden door terreuraanslagen. Daar word ik niet vrolijk van, Kees. Wat is er toch aan de hand in de wereld? Dat heeft de Schepper toch zo niet bedoeld, al die ellende op onze aardbol. Je merkt het aan de mensen op straat. Ze lachen niet. Gisteren zat ik in de bus, omdat mijn auto nagekeken moest worden. Allemaal strakke gezichten. Hun lachspieren werken niet meer.

Ik moet je nog wat vertellen buurman, eigenlijk schaam ik mij ervoor. Naast mij kwam in de bus een jongeman zitten, een knappe jongen met zwart krullend haar en hij zag er goed verzorgd uit en rook naar parfum. Toen vroeg hij ineens:
''Dag mevrouw, vindt u het fijn, dat ik naast u ben gaan zitten?''
Ik dacht, wat een rare vraag en keek hem alleen maar aan.
Toen zei hij:
''Schrik niet mevrouw, maar ik val op oudere vrouwen en u ziet er heel leuk uit.''
Toen vroeg hij of ik met hem mee ging naar zijn huis, dan zou hij mij in extase brengen.

Zeg Kees, ik werd niet goed van dat jong, hoe durft ie. Toen ik hem nogmaals erop gewezen had, dat ik geen belangstelling had, stond hij op en ging achterin de bus zitten naast een oude dame. Ik heb de hele nacht niet kunnen slapen, zo in de war was ik. Wil jij me troosten?''
Ik zei:
''Trek het je niet aan, wees blij, dat die jonge vent jou zo aantrekkelijk vond. Kom bij me, dan geef ik je een pakkerd.
Ik gaf haar een paar zoentjes en toen schrok ik van wat ze zei:
''Was je maar jonger, dan ga ik met je naar bed, lekker wippen." Ik schrok mij kapot en was ik urenlang helemaal van de kaart. Nu heb ík psychische hulp nodig.

Eindelijk zag wulpse Alie het weer zitten en zei ze:
''Kees ik ben weer de oude, ik ga nu boodschappen doen en ik neem wat lekkers voor je mee. Lust je een Zwartepiet pop?''
''Ja, lekker, nu ben ik echt blij.''
''Vind je het goed, dat ik hutspot voor je kook, dan eet ik een hapje mee en drinken we eerst een glas rode wijn. Goed idee of niet?''
''Je kunt me niet blijer maken, schat.''

Schrijver: kees niesse, 14 oktober 2014


Geplaatst in de categorie: vriendschap

4.3 met 3 stemmen 1.911



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
14 oktober 2014
Oelálá, Kees, je hebt beet, beste kerel, wacht tot de dobber volop naar beneden schiet!... Eerst verhaalt ze over die jonge geilaard in de bus en daarna zegt ze, dat ze direct met je wil wippen, mits je maar jonger was. Wedden dat wulpse Alie op oudere mannen valt!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)