Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Een prima dokter

De oudjes Janneke en Wout bij de huisarts. Zij was het eerst aan de beurt.
''Dokter, ik voel de laatste tijd dat mijn hart zo te keer gaat, vooral als ik op mijn linkerzij lig en mijn darmen rommelen verschrikkelijk wanneer ik op mijn rechterzij ga leggen.''

De dokter:
''En als u op rug ligt, wat voelt u dan?''
Ze wees naar haar man, en zei:
''Hij dokter, hij neemt meteen de kans waar om bovenop mij te gaan liggen, dan wil ie weer wat.''
Wout hoorde dat, en zei verontwaardigd:
''Dat lieg je.''

''Rustig mensen, kom mevrouw, ik zal u onderzoeken.''
De dokter kon bij haar geen ernstige afwijkingen vinden, maar ze moest wel afvallen en haar bloeddruk was te hoog, daar kreeg ze een recept voor om medicijnen te halen bij de apotheek.

''Zo mijnheer, hoe oud bent u nou?''
''Tachtig, dokter.''
''Wat zijn uw klachten?''
''Dokter, ik voel mij de laatste tijd zo moe en of mijn benen niet vooruit willen.''
De dokter onderzocht hem, maar kon ook geen ernstige dingen ontdekken, ook zijn prostaat was niet groter geworden.

''Ik denk, dat je gestrest bent, je kijkt gespannen uit je ogen. Ga daarom elke dag een flink eind wandelen en zoek daarna vertier in een café, neem en paar neuten en rook een sigaar, dan knap je zienderogen van op. Zelf was ik ook een tijdje overspannen en mijn vrouw ook. Zij neemt nu ook avonds een paar borrels en rookt een half pakje sigaretten. Een beter medicijn bestaat niet.''

Janneke zei:
''Ho, ho dokter, daar ben ik het niet mee eens, dat zal hij wel willen in een café borrelen, maar daar komt niks van in, hij heeft zijn natje en droogje thuis.''
''Toch zou het goed voor hem zijn mevrouw. Wanneer een man de hele dag in de gaten wordt gehouden door zijn vrouw, gaat zijn gezondheid achteruit, hij moet jagen en achter de vrouwen aan, daar is hij voor geschapen.''
Wouter hoorde dat en schudde zijn hoofd van ja, de dokter heeft volkomen gelijk, dacht hij.

Janneke ergerde zich verschrikkelijk aan de dokter en verliet zonder te groeten de spreekkamer.
De dokter:
''Ze is het niet me eens, maar het is toch waar en dat hebben wetenschappers bevestigd, dat een man veel te veel onder de plak zit van zijn vrouw, daar raakt hij gestrest van, dus geef ik ze de raad, ga wandelen en zoek gezelligheid in een café, kaarten, gokken en biljarten.''

''Ik ben het volkomen met u eens, dokter, maar toch zou ik niet zonder vrouw kunnen, ze is heel goed voor me en ze houdt alles schoon en kookt het eten. Wat ik wel jammer vind, dat ik avonds geen drank meer krijg, alleen vóór het eten maar één borrel. Ik krijg twee koppen thee en dan om tien uur naar bed, terwijl ik snak naar een borrel.''

''Ik heb zwaar medelijden met je en nog eens wat, hoe is het met de seks?''
''Kan niet beroerder, dokter. Joepie komt niet meer omhoog en als ik toch een poging waag, krijg ik een opdonder van haar. Slapen, zeg ze dan. Het is voorbij dokter.''
''Dat vind ik vreselijk voor je, een man hoort te wippen, anders wordt hij te vroeg oud.

''Zal ik je een viagrapil voorschrijven, misschien dat je dan weer gebeiteld zit met haar.''
''Neen dokter, één keer heb ik het geprobeerd met zo'n pil, maar ze schrok zich een ongeluk toen ze mij zag naderen en vluchtte naar de buurvrouw. Van mij hoeft het niet meer.''

''Mijnheer, dan weet ik het ook niet meer, dan moet je je zelf maar behelpen. Hier heb je een recept, dat je beter slaapt en rustiger wordt. Afmars.''
In de wachtkamer zag Wout zijn vrouw en samen gingen ze naar de apotheek.

Zij:
''Die dokter deugt niet, welke dokter geeft je het advies naar een café te gaan en je vol te gieten, hij is niet goed wijs.''
Op weg naar huis naderde ze het café van Rooie Bart.
''Kom op ouwe, we nemen er één, ik ben er nu aan toe'', en ze gingen samen aan de bar zitten. Ze keken elkaar aan en zij gaf hem een zoentje en dronken een kopstoot.

Schrijver: kees niesse, 27 november 2014


Geplaatst in de categorie: ouderen

3.0 met 1 stemmen 305



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
28 november 2014
Deze keer komt je verhaal niet echt goed uit de verf, het blijft een beetje dralen aan de oppervlakte en de seksuele ingrediënten zijn net niet pittig genoeg.
Toch heel ontroerend lief dat zoentje aan het einde.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)