Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Een scène bij de kapper......

Het jonge kapstertje, dat zelf getooid was met aandoenlijke, kinderlijke staartjes, die boven oo haar hoofd parmantig waren samengebonden door kleurige frutsels, deed haar best om mijn onwilllige haardos te fatsoeneren en te disciplineren en een fantastisch, nieuw kapsel te creëren.....

Mijn armzalige haar, dat heel zijn vroegere glorie verloren had en dat in grijze plukjes tegen mijn schedel lag, werd pijnlijk vastgeklemd in de houdgreep van de krultang bij de poging van het meisje er nog iets van te maken. Het was tijd voor een koerscorrectie, want ik was vertwijfeld door mijn spiegelbeeld dat hoe langer hoe meer op een drastisch verouderde vogelverschrikker ging lijken....

"Dat gaat verkeerd, dat kan zo niet, föhnt u er eens op een andere manier doorheen!" riep ik uit. De kapsalon is in rep en roer. Andere klanten, belust op sensatie, werpen nieuwsgierige blikken in de richting van het tafereel.
De hoogste baas komt erbij. Het mislukte kapsel wordt pro forma en provisorisch nog wat bijgepunt en geföhnd. Het kapstertje vlucht huilend naar een achterkamertje waar zij getroost wordt door het overige personeel....
Ik had de lessen van de assertiviteitscursus goed ter harte genomen en in de praktijk gebracht, doch betreurde het dat ik mij ontpopte als een bruut, geheel in tegenstelling tot mijn werkelijke karakter, dat toch naar mijn mening hoofdzakelijk zachte trekken bezit.....

Schrijver: I. Broeckx, 8 april 2015


Geplaatst in de categorie: overig

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 1.186



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)