Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Vroeger

Genoten heb ik als kind op de Oranjefeesten van een nabijgelegen dorp waar mijn oma woonde.
Nog steeds mis ik die feesten, misschien omdat ik ouder ben?
Maar ook graag terug denk aan dat enorme enthousiaste gevoel van toen?
Mijn broer en ik waren verkleed als “medisch” personeel met een brancard tussen ons in waarop mijn jongere zusje lag als “gewonde patiënt”.
We liepen dus mee in de optocht, helemaal door het dorp van mijn oma, maar helaas geen prijs, die we eigenlijk wel verdiend hadden, want ik herinner me nog steeds na 50 jaar dat het een loeizware tocht werd vanwege het gewicht van mijn zusje.

Tot mijn grote verwondering zag ik vandaag drie verdiepingen beneden mijn woning allemaal jonge mensen aan komen lopen met allerlei spulletjes.
Beneden is een groot grasveld waar de school van de overkant vaak vertegenwoordigd is met sportdag en zo.
Aha, dacht ik: “spelletjesdag” van de school van de overkant.
Even later brachten ze allemaal touw en witte zakken.
“Oh wat leuk”, toen ik even later weer naar beneden keek. Ze deden aan zaklopen en touwtrekken, net waar mijn broer en ik vroeger aan meededen op de Oranjefeesten. Maar er waren ook kleuters die heel fanatiek aan het voetballen waren. Ik heb genoten deze morgen.

Ook hadden veel kinderen iets met een oranje kleur aan. Zou dit nu al zijn voor de verjaardag van onze Koning?
Ik weet het niet, maar geniet.

Schrijver: Eva Mensch, 23 april 2016


Geplaatst in de categorie: koningshuis

4.0 met 2 stemmen 492



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Günter Schulz
Datum:
24 april 2016
Blijven genieten, Eva, ook van de schijnbaar kleine alledaagse dingen en gebeurtenissen. Voordat je het eigenlijk goed in de gaten hebt is het opeens vijf minuten voor twaalf. Graag gelezen; het ga je goed!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)