Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

veranderingen

Veranderingen is een toverwoord tegenwoordig denk ik.
Op voortgezette scholen worden leerlingen verzocht iets aan sociaal maatschappelijk werk te doen.
Mede hierdoor krijg ik "op proef" een paar leerlingen op stagebezoek voor een paar uur.
De bedoeling is dat ik ze iets vertel over mezelf en misschien dat de leerlingen mij advies kunnen geven over het computergebeuren werd mij verteld. Al met al verheug ik me op wat komen gaat. Hulp voor het computergebeuren heb ik gelukkig niet nodig. De systemen die ik thuis heb functioneren prima dankzij mijn jongste zoon, ik kan er goed mee overweg en heb er eigenlijk nooit problemen mee.

Ik heb er over nagedacht wat een veranderingen er zijn gekomen ten op zichtte van "vroeger" en "nu".
Wij werden "vroeger" als kind echt niet serieus genomen, we hadden helemaal niets in te brengen. Luisteren was de boodschap. Dat telde ook voor dieren: katten en honden waren meer een soort voorwerpen, ondergeschikt aan volwassen mensen. Misschien een uitzondering daar gelaten.
Ik heb een kat en ik heb duidelijk gemerkt dat dit diertje wel degelijk gevoel heeft en wel degelijk zo zijn voorkeuren heeft.

Wat moet ik de jeugd van rond de 14 over vroeger vertellen?
Ik moet oppassen dat ik mijn eigen teleurstellingen over vroeger er niet in laat meespreken. Ik wil ze de boodschap wel meegeven dat mensen elkaar nodig hebben. Dat is denk ik het allerbelangrijkste. Het besef dat je niet alleen op deze wereld bent kan een mens echt gelukkig maken.

Schrijver: Eva Mensch, 27 juni 2016


Geplaatst in de categorie: actualiteit

5.0 met 3 stemmen 130



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva Mensch
Datum:
3 juli 2016
Bijzonder dat die laatste zin zo veelzeggend is. Ik sta er volkomen achter. Maar ik had hem gelezen bij de dagelijkse gedachte (.nl)
Naam:
Han Messie
Datum:
2 juli 2016
Email:
hmessielive.nl
Eva, de slot zin van jouw verhaal omvat de gehele ethiek van Evangelie, Jodendom, ja welke godsdienst ook.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)