Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen over ziekte

VLAMMENTAAL (deel 2)

Twee volwassen vrouwen, Suzan en Lida, woonden samen in één huis, deelden alles met elkaar.
Vaak gingen ze bij mensen op bezoek. Op weg daarheen duwde Lida Suzan in haar rolstoel voort. Met al hun kennissen spraken ze wel eens over Suzans dromen van vroeger. En steeds meer mensen vertelden elkaar daarvan. De schone verhalen gingen van mond tot mond.
Suzan en Lida werden oude dames. Dikwijls hoorden ze wat er van hun vertelsel geworden was.
"Wat luisteren onze kinderen graag naar verhalen bij kaarslicht," zeiden vaders en moeders. "Dat geeft spanning en knusheid tegelijk."
Mensen die laat naar bed gingen, vonden waggelende vlammen in de huiskamer innig en vol tevreden eenvoud.
De burgemeester vertelde:
"Als ik met mijn wethouders aan het vergaderen ben, zijn we omgeven door opbeurende vlammetjes van kaarsen of olielampen. Dat zorgt tijdens ons moeizaam beraadslagen voor opgewektheid en verlicht denken."

Schrijver: Han Messie, 30 januari 2017


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.5 met 2 stemmen 788



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)