Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen over liefde

Het podium: motto van gesprek

Wendy deed de deur open van haar kantoor en liep naar haar bureau.
Stef stond in de deuropening en zag Lisa met een gebogen rug staren naar de grond, ze durfde Stef niet aan te kijken.
Wendy ging tegenover Lisa zitten en keek naar de deuropening en zei: Stef, kom verder. Ga zitten op de stoel naast Lisa.
Langzaam liep hij naar Lisa, en stond achter haar een aantal seconden stil. Voorzichtig plaatste hij een hand op haar schouder. Lisa voelde een warme hand op haar schouder.
Stef zei: “hoi schat”. En hij kneep zacht met zijn hand in haar schouder.
Langzaam keek ze schuchter omhoog en zag de waterige ogen van Stef. Ze slikte, en pakte zijn hand die op haar schouder was en zei: “hoi lieverd”.
Zij hield zijn hand vast terwijl hij ging zitten. Ze bleven elkaar aankijken maar konden beide geen woord zeggen. Langzaam ging er een traan over de wang van Lisa.

Wendy begon het gesprek: “beste Lisa en Stef, ik zie dat het heel veel emotie vereist om de juiste woorden uit te spreken”.
Ze keek naar Lisa en zei: “ik heb Stef beneden al uitgelegd wat het beleid is van deze nachtclub. Wat wil jezelf tegen Stef zeggen”.
Lisa keek Stef in de ogen, ze wilde haar eerste woorden zeggen en de tranen stroomde over haar wangen.
Met trillende lippen zei ze: sorry! Sorry, dat ik niet eerlijk ben geweest.
Stef plaatste zijn hand op haar hand.
Lisa veegde met de andere hand langs haar neus en zei snotterend: “ik heb je nooit durven te vertellen dat in een nachtclub werkte. Ik was bang voor je reactie, en dat je mij een slet of een prostituee vond”.
Het bleef een aantal seconden stil.
Stef zuchtte diep, en veegde met zijn mouw langs zijn ogen en zei: “dank je wel dat je het mij wil vertellen. Ik snap dat je dit werk niet van de daken gaat schreeuwen. Maar ik schok! Toen ik zonet beneden hoorde dat je danst om geld te verdienen. Ik voelde mij bedonderd, en ik merk bij mij nog frustratie dat je het niet eerder durfde te vertellen.
Hij klemde haar gezicht tussen zijn handen, en veegde over haar wangen met zijn duim de tranen weg en zei: “mijn liefde voor jou is zo sterk dat wij deze schok overwinnen”.
Wendy reageerde: “goed dat jullie je gevoel tegen elkaar uitspreken. Lisa is trouwens een aanwinst in ons team. Andere danseressen kiezen klassieke muziek om op te dansen, maar Lisa kiest voor een nummer uit de popmuziek. Ze danst op de filmmuziek “Flashdance - She’s a Maniac”.

Glunderend zei Stef: “ja, Lisa is een energieke meid. Het geeft een fijn gevoel dat we nu eerlijk tegen elkaar zijn”.
Wendy keek Lisa doordringend aan en zei: “Lisa?”
Stef fronste zijn wenkbrauwen en keek eerst naar Wendy en toen naar Lisa en zei: “is er nog iets wat ik niet weet?”
Lisa zuchtte diep en haar ogen gingen zenuwachtig heen en weer en zei: “ik ben zwanger”
Stef zat onbewogen vooruit te staren en bleef een aantal seconden stil.
Hij keek Lisa liefkozend aan en zei: “nu begrijp ik jouw misselijkheid”.
Stef ging staan en strekte zijn armen naar Lisa. Ze kwam voor hem staan en hij omhelsde haar en gaf op elke wang een stevige zoen. Hij keek haar in glinsterende bruine ogen en zei uitbundig: “wat mooi! We worden ouders”.
Hij legde zijn hand op haar buik en vroeg: “hoe voel je nu?”
“Ondanks de misselijkheid! Voel ik mij fantastisch, ook omdat jij blij reageert”.
Ze gingen beide weer zitten, en Lisa keek opgelucht naar Wendy. Op dat moment maakte Wendy een knikkende bewegen met haar hoofd naar Stef.
Geschrokken keek Stef naar Wendy! En draaide met een bezorgde blik naar Lisa en zei: “wat! Weet ik nog iets niet?”
Lisa keek vleiend naar Stef en vroeg: “wil je mij vanavond zien dansen op het podium? Dan kan je met eigen ogen zien hoe het hier gaat”.
Glunderend keek hij Lisa aan en zei: “dat vind ik leuk! Ik durfde het niet te vragen, omdat ik niet wist of je dat bezwaarlijk vond”.
Tegelijkertijd stonden ze op en omhelsde elkaar. Ze keken als een verliefd stel naar elkaar en gaven elkaar een stevige zoen.
Met een glimlach zei Wendy: “en wat hebben jullie tortelduifjes nu geleerd?”
Ze keken Wendy vragend aan?
“Wees eerlijk tegen elkaar! En bespreek elk onderwerp, ook al heb je een vernoemden wat de ander ervan zal vinden”.

Schrijver: Alexander v/d Zande, 25 februari 2017


Geplaatst in de categorie: liefde

3.0 met 1 stemmen 87



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)