Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Epiloog 2 Ziggo.

Je maakt wat mee hoor in een ziggo-leven, echt waar! Natuurlijk zaten we er jaren en jaren bij, hebben zelfs de overstap meegmaakt van casema naar ziggo en weet je, er was nooit iets bizars aan de hand. Er gebeurden minimale dingen, maar ze waren opgelost voor we er goed en wel mee opgezadeld waren. Hoe anders en hoe langdradig is het debacle van ziggo geweest?

Absurd lang, want nu we dus inmiddels bij de kpn zitten, merken we pas, hoeveel ellende we het afgelopen jaar (en meer) hebben gehad met die verhipte snert box, er zat nog net geen rookworst bij! Een drama van ongekende orde. En natuurlijk hadden we....eerder...over moeten stappen, ja dat weten we nu ook wel. Nú wel, nu de rust qua ziggo is wedergekeerd in huize T.

Natuurlijk ben je nog met dunne draadjes verbonden aan de vorige provider, zo komt er vorige week in mijn mailbox een factuur van €4 en een beetje, dat was van het mobiele abbonnement, keek ik niet echt van op natuurlijk maar gisteren, tja toen kwam er dus weer een rekening- mail van hen, die was een tikkie hoger en wel ruim €100.

Dat is een bedrag waarbij mijn slikken wat extra werd, pak meteen mijn pen, want je gelooft toch niet dat ik van plan ben dat bedrag te betalen? Geloof me, ik stagneer de hele boel, ze zullen me niet, na meer dan een maand, een rekening presenteren die er niet om liegt, dat dacht ik even niet!

En net, als ik de mail weg wil klikken, om een gepeperd klachtenformulier in te dienen, valt mijn ook op: " met u te verrekenen" ik slik een laatste keer en zeg verbouwereerd, verroest, we krijgen geld terug!
En nu ik zeg je: dit is pas een positief bericht van die zaak zeg. Ik zal niet zeggen dat ik ze opgeef voor de warme douche, want dat gaat me nou net een stapje te ver, maar ik zit me nou wel af te vragen: zouden we bij de familie T. zo zoetjesaan geen recht hebben op smartengeld?

Want zeg nou zelf: wat er in anderhalf jaar mis ging, de oeverloze telefoontjes, het gesleutel door monteurs, de klachtenformulieren die werden ingediend, niet alleen vind ik dat wij een warme douche verdienen, ik vind dat er even serieus nagedacht moet worden over smartengeld, want nú pas, weten we wat het is, om een film helemaal af te kijken, nú pas, komen we erachter dat die vreemde geluiden niet waren zoals het hoort!

Nu pas, dus ik ga eens even nadenken over het indienen van een serieuze claim....

Schrijver: An Terlouw, 24 juni 2017


Geplaatst in de categorie: geld

2.0 met 1 stemmen 107



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)