Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Fataal foutje

Eens in de drie maanden worden er bij ons medicijnen besteld, gaat allemaal reuze handig. Je belt de doktersassistente, geeft je geboortedatum op en de rest gaat allemaal vanzelf. Het wordt doorgaans de volgende dag bezorgd, ook al een heilig moeten want dan hoef je er niet nog een keer uit, tenslotte worden we er niet jonger op!

Zo ook deze week, dinsdag gebeld en je weet dan dat de volgende dag dat men kan komen, dus is er altijd iemand thuis! Zo hoort dat. Op woensdagmiddag gaat de bel en staat er een vrij jonge knaap met een lichting die zijn weerga niet kent aan medicatie, dit maal voor twee personen, maar toch was het heel erg veel!

In tegenstelling tot mijn spullen, die eigenlijk altijd kloppen, gaat er bij manlief zelden iets goed, die kijkt dan ook altijd tot in de puntjes de zaak na! Al vrij snel hoor ik gemopper, jawel er zit iets niet bij, ehhh, ja wacht even want dat zat dubbel bij mij. En zo hadden ze meneer bij de spullen van mevrouw gestopt. Niet erg natuurlijk maar als je hetzelfde slikt en alleen de milligrammen verschillen dan zou je al snel in de fout gaan!

Dat was dus snel rechtgezet. Dan mist hij nog een medicijn, belt de apotheek en geeft door dat “het weer eens niet klopt”. Men ziet in de computer dat dit inderdaad vergeten is en belooft het morgen te brengen! Dan is de laatste van de zes zakken aan de beurt, jawel zes zakken...ik hoor een verbaasd geluid, wat is dit nou?

De laatste zak bevat spullen die ons geen van tweetjes iets zegt, tot we op het etiket kijken! Het is niet voor ons, het is voor een heel ander persoon op een totaal ander adres! Wederom de telefoon gepakt om deze gigantische blunder door te geven! Men vraagt nog welke bezorger het was en dat konden we vlekkeloos doorgeven! Het zal worden opgehaald! Ja beter ook want de andere persoon zal toch net als wij er voor thuisblijven!

Wanneer die zak wordt opgehaald, vragen we de bezorger of hij een nietmachine in de auto heeft en dat bevestigt hij! Dat verklaart dat dit niet fout ging in de apotheek, maar in de auto van de bezorger, die gewoon de eerste letter van de straat vastgeniet heeft aan de zakken van ons!

Nou waren we hier alert, maar weten we allemaal dat er heel veel ouderen zijn die gewoon aanpakken wat hen gegeven wordt! Hoe slecht had dit af kunnen lopen? Heel slecht toch? Het is handig hoe de computer steeds meer handelingen van de mens overpakt, maar zowel de computer als de mens maken fouten en het blijft derhalve heel erg slim om dit ten alle tijden te blijven checken!

Schrijver: An Terlouw, 29 maart 2018


Geplaatst in de categorie: welzijn

3.2 met 5 stemmen 1.057



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Nemo
Datum:
4 december 2018
Beste An, het is niet aan mij om over je situatie te oordelen, maar is het niet beter, gezien de frekwentie van je bestelling, om 4x per jaar naar de apotheek te gaan? Frisse neus, goed voor de spieren...of anders via een manusje dat je kunt machtigen? Zit je niet met dat gemalheur van die bijklussers zonder enig respect en moraal voor de bejaarde medemens...
Naam:
Dirk Vleugels
Datum:
5 april 2018
En ik maar denken dat ik een heftig leven leid.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)