Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Melissa

Ze komt thuis van school en gooit haar jas neer in de gang... Geen tijd om hem op te rapen, want ze heeft haar zinnen op TV kijken gezet. "Raap even je jas op, schat." "Neen, mama, Melissa Tv kijken!" Zonder zich ook nog maar om mij te bekommeren, springt ze in de zetel, drukt op het knopje van de afstandsbediening en zapt van de ene zender naar de andere... Ik verzucht en raap dan maar zelf de jas op.

Even later, heb ik het eten klaargemaakt. "Komt Melissa eten ?" vraag ik. "Neen, heb op school gegeten!" En ze is met geen stokken over te halen, om ook nog maar één hap warm eten door haar keel te laten gaan.
Met een zucht smeer ik een boterham voor haar en zet haar een glas melk voor. "Hm, lekker. Beter dan warm eten. Melissa toch honger." Ik ben al blij dat ze iets wil eten.

Na een uurtje Tv kijken is het tijd om te gaan slapen. Haar ogen vallen bijna toe. Het is voor haar dan ook weer een vermoeiende dag geweest...
We gaan naar boven. Snel even wassen, pyama aan en dan het bedje in.
Ze geeft me een dikke zoen en zegt "goeienacht mama". Ik zeg "trusten, mieke", en doe het licht uit.

Terwijl ik naar beneden ga, bedenk ik, hoe goed ze het toch goed doet. Ondanks haar geestelijke handicap...

Schrijver: Helen Josephs, 14 januari 2002


Geplaatst in de categorie: kinderen

1.9 met 24 stemmen 1.171



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Janna Nendels
Datum:
17 januari 2002
Email:
jeannyhennemannhotmail.com
Ja Helen zo mag je ze van mij blijven schrijven, hier spreekt Liefde, Zorg en Toeweiding voor zichzelf. Heel erg mooi en knap van je.
Groetjes en dikke knuf van mij.
Naam:
Cripi
Datum:
15 januari 2002
Email:
kokolimbohotmail.com
Melissa heeft het grote geluk ouders gekozen te hebben die haar constant met liefde en zorgen omringen. Jullie doen het super, doe zo voort en het zal nog beter met haar gaan!
Enorm mooi!!!
Naam:
Supershirley
Datum:
15 januari 2002
Email:
supershirleymsn.com
Mooie prozabijdrage over je dochtertje, Helen. Leuk.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)