Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Marktdag

Het is zaterdag en we gaan naar de markt. Links ruik ik vis.
Een enorme man met behaarde armen houdt met moeite een glibberige haring met veel uitjes in zijn grote knuisten.
Mond open en….hap. Hiervan nog een keer een herhaling en weg visje.
Rechts van mij ruik ik kip. Druipend in zijn eigen vet duikelt de vogel steeds maar weer, over de kop en over de kop.
Mijn oog dwaalt verder en ziet een worstkraam. Daar zie ik versgebrande pinda’s en in de verte steekt de kaaskraam haar vlag in de houder.
Een kind likt aan haar knalroze zuurstok.

Paling, worst, poffertjes, vlaamse frieten, spekjes, wortels, haring, noga, pepernoten, lolly’s, verse roombroodjes, bruine bonen, gevuld speculaas, kibbeling, druipende kinnen, geopende monden, servetten die mondhoeken schoonvegen, adamsappels die heen en weer bewegen, slokdarmen die peristaltische bewegingen maken, oprispingen die niet worden tegengehouden………..

Het is zaterdag en dit was mijn laatste marktbezoek.

Schrijver: Daniëlle.
Inzender: Daniëlle, 29 juni 2002


Geplaatst in de categorie: voedsel

0.7 met 33 stemmen 2.014



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
herodin
Datum:
31 maart 2003
Email:
herodin4netscape.net
HorecaBeurs
Tip: ga eerst eens fatsoendelijk eten
na 4 uur wandelen krijg je honger
en is het aanbod ondermaats..

Een tip voor de Beurs.
Bied de bezoeker een maaltijd aan.
Uw Restaurant komt hier het beste Uit!
Naam:
lode
Datum:
22 november 2002
Email:
lvantil35hetnet.nl
Een mooie opsomming, Daniëlle.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)