Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Zeg het met bloemen

Een grote groep Zweedse Kornoelje schuimde onder aanvoering van Dieffenbachia de straten af, op zoek naar een paar gewillige Madeliefjes.
Ze zongen “de Beuk erin”, vielen dronken van de Jeneverbessen laveloos in de Brandnetels, maar richtten verder geen Nachtschade aan.
’s Morgens vroeg liep er een Wandelende Jood door het dorp en die vond onder een Pantoffelplant een Venusschoentje.
Verschillende Vrouwentongen vertelden hem, dat het behoorde aan Susanna met de mooie ogen. Toen hij haar ontmoette en zijn Monnikskap afzette, vonden zijn verlangende blikken bij haar Ogentroost.
Hij zei: “Vergeet-me-niet” en vervolgde zijn weg langs de Loofbomen.
Toen de Dieffenbachia dit hoorde, blies hij op zijn Trompetlelie en ging met zijn Wildemanskruid op zoek naar dit Vlijtige Liesje.
De Wandelende Jood, die een echte Brave Hendrik was, plukte net voorbij de Tiengebodenplanten een Sleutelbloem en keerde in Hondsdraf terug naar dit lieflijke wezen in haar Vrouwenmantel.
De Dieffenbachia en zijn Wilde Wingerds bekogelden hem met Granaatappels en wilden hem net een Knolbegonia verkopen, toen de Wandelende Jood, die zijn Riddersporen dik verdiend had, hen met zijn Berenklauwen versloeg en verjoeg naar een bos vol Venijnbomen en Treurwilgen.
Susanna met de mooie ogen was er onrustig van geworden, maar onze Brave Hendrik bracht haar met Valeriaan weer tot kalmte.
De volgende dag gingen ze een Boterbloembriefje halen; Margriet was haar getuige en Wilde Bertram de zijne.
Susanna met de mooie ogen droeg een Bruidssluier met Passiebloemen.
De Brave Hendrik gaf haar zijn ring met het Salomonszegel en speelde ’s avond Bitterzoet op zijn Viooltje.
In het Lievebedstro lagen zij op Rozen.
Susanna met de mooie ogen toonde hem haar Maagdenpalm en samen plukten zij Slaapkamergeluk.
Toen buiten de Pinksterbloemen bloeiden, lag er binnen een Kindje-op-moeders-schoot.

Schrijver: klaasje, 16 januari 2004


Geplaatst in de categorie: humor

3.1 met 9 stemmen 1.206



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)