Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

zomermiddag

De koelte in het trappenhuis maakte de klap die ze kreeg van de warmte toen ze naar buiten liep nog groter. De deur van het portiek viel dicht. Uit de kelder pakte ze haar fiets. De afstand tot het zwembad leek door de warmte oneindig, hoewel het slechts tien minuten fietsen was. De vrouw achter de kassa had grote donkere plekken in haar vaalrode hemd. Ze bewoog haar mond. Op haar bovenlip zaten zweetdruppels in de zwarte haartjes. Terwijl ze praatte probeerde ze met haar rechterarm de zweetdruppels van haar voorhoofd weg te vegen. Ook in haar lange okselharen zaten druppels. Het geurmengsel van zweet met een geur die vaag deed denken aan het parfum dat haar moeder vroeger gebruikte deed haar moeite doen niet te kokhalzen. Vlug betaalde ze.

De kleedhokjes stonden aan de rand van de ligweide, vlak naast het grote zwembad. Overal gillende kinderen. Ze ging liggen in het gras. Door de warmte versuft trok ze haar kleding uit en sprong in bikini het water in. Een ogenblik kreeg ze geen lucht. Toen ze weer boven water kwam voelde ze zich een stuk frisser. Ze zwom een paar baantjes, besloot toen weer in het gras te gaan liggen. De zon brandde op haar natte huid. Het aangename gevoel verdween toen ze eenmaal was opgedroogd; ze voelde dat ze op haar borst aan het verbranden was. Toch maar weer het water in. Ze probeerde op haar rug te blijven drijven, voelde toen iets onder zich door gaan. Zonder te kijken pakte ze het vast. Ze duwde het met haar benen naar beneden en hield het onder water door er met beide voeten op te gaan staan. Enige tegenwerking. Luchtbellen kietelden langs haar buik en rug omhoog terwijl ze met gesloten ogen de zon op haar gezicht liet branden. Onder water hadden haar voeten moeite het gespartel de baas te worden, maar na enige tijd werd het rustig. Geen gekietel meer. Ze stapte vanaf de zachte ondergrond de harde tegels van de bodem van het bassin op. Er gebeurde niets. Ze zwom in de richting van het trapje. Klom langzaam uit het water en liep naar haar kleding. Ze trok haar kleding over haar nog natte bikini aan en liep naar de uitgang. Mensen renden in de richting van het zwembad. Geschreeuw. Onopgemerkt fietste ze weg.

Schrijver: sofia, 15 februari 2004


Geplaatst in de categorie: psychologie

2.5 met 24 stemmen 1.688



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)