Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Zingend zand

Ze lagen op het strand. Warm zand volgde vloeibaar lichaamsvormen. Ze drukte haar oor tegen gele korrels. ‘Luister’ zei ze, hoor je het lied van het zand? Verhalen van hoge bergtoppen, brekend ijs, koele wind, zoemend zweven in rivierdalen. Van ontmoeting met zee en zout. Van droomkastelen en kinderhanden’ Hij hoorde niets behalve de zee in zijn oor en zijn eigen verhalen over werk dat hem wachtte in zijn kantoor. Geen lied maar sombere gedachten en een klein verdriet ergens achter zijn linkeroog. Net nog samen, dreef ze nu weg op een lied. Opeens een kloof in zand. En het kon niet, het zand was dood. Hij moest en zou haar overhalen het geloof in levend zand te vergeten. Thuisgekomen verdween hij op internet. Zij zette thee, zat op het balkon, stukjes zandlied herhalend. Zwaar gedocumenteerd probeerde hij tijdens het eten zijn gelijk te halen. Het lukte niet. Elk argument verdiepte de kloof. Geen bruggen over het zand. Ten einde raad zwijgend bij elkaar gezeten, van binnen en van buiten donker. ‘Ik ga even weg, mijn zinnen verzetten’ zei hij. Trok de deur achter zich dicht. Door maanlichtstralen getrokken naar het strand, leek het nog warme zand hem te begroeten. Hij hield zich doof. Langzaam verdween het malen in zijn hoofd en verloor hij zich in dromen van lange reizen in waterstromen, kinderzeefjes en zandgebak. Werd wakker toen een korrelig lied zijn oor binnendreef.

Schrijver: Lia Spitters, 4 april 2004


Geplaatst in de categorie: overig

2.0 met 7 stemmen 1.149



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)