Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Spiegel

Het is aardig om te weten dat de hetero-murale standpunten in deze enerverende maatschappij nog altijd blijven zweven onder het abstracte denkniveau. Misschien komt dit door de toch vrij passieve denkstijl van mensen, of zijn zij gewoon te tevreden en berust om het kader van hen eens van naderhand te bekijken. Hier speelt ongetwijfeld de consumptiedrift mee. Als men niet in staat is te consumeren kan men alleen maar aftakelen. Stilstand betekend achteruitgang en dit gaat waarschijnlijk op voor het merendeel van de aardbewoner. Nu moet u niet denken dat ik mij, door mijn excentrieke, enigszins triolaire spraakgebruik boven het volk stel. Het enige waarom ik dit even aanhaalde was het feit dat ik mij toch niet geheel kan identificeren met de medemens zoals ik die om me heen zie. Dit zou dus leiden tot het stralen van mijn identificatieproces. Vanuit de vierde dimensie is dat echter geen ramp, want zoals het oude gezegde zegt, heelt de tijd alle wonden. Toch moet u hier niet het belang van onderschatten. Als mensen in staat zijn om de aardbol uit haar schroef en natuurlijke ontwikkelingsproces te halen, dan is het zeker in staat om zichzelf te vernietigen. Welnu, hier pas ik voor. Het lijkt mij zeer onjuist dat de mensen door hun radicale, paradoxale en vertwijfelde belangen zulks een proces op gang brengen. Mijn voorstel is om mensen meer te stimuleren tot het gebruik van hun reeds aanwezige cognitieve denkprocessen. Ik geef toe dat dit zeer ambivalente proces, gezien in de sociale context, met de uiterst zorgvuldigste behandeling en zorg omgeven moet worden. Men dient namelijk niet af te wijken van de al heersende opinie, maar toch moet men proberen al dat gedrag anders ten toon te spreiden. Dit kan men  bijvoorbeeld doen door de interspecifieke impulsen en de daarbij horende conversieverschijnselen nader te gaan camoufleren, tot bijvoorbeeld een geheel van zelfstandige elementen die door middel van het lichaam en dat gedrag geuit moeten worden, om zo niet de aandacht te richten op het wezenlijke van de mens: de mening.

- Anoniem -

Schrijver: P.C. Spijkerman
Inzender: Spiky, 22 juni 2004


Geplaatst in de categorie: maatschappij

1.1 met 10 stemmen 915



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Ridzerd
Datum:
24 juni 2004
Email:
rmvdhome.nl
Veel moeilijke woorden gebruiken en onduidelijk schrijven is niet hetzelfde als diepgang. Iemand die zelf iets goed begrijpt, kan dat ook aan iedereen duidelijk maken.
Naam:
Clara
Datum:
23 juni 2004
Email:
jamesxs4all.nl
Wat een diepgang! Grandioos.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)