Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

ONZE MAN 4

Stilleven

Bij elkaar gezien leek het op een zorgvuldig geschilderd stilleven: een oude leunstoel, kunststof zonnebloemen in een stoffige fles op een houten tafeltje, een kastje met glazen deurtjes en aan de muur een schilderij waarop een jonge vrouw te zien was met een mollig kind in haar armen. Het geheel kreeg een extra nostalgische sfeer door het gelige licht van een gammele, staande schemerlamp. Door de wijze waarop de oude spullen in een hoek van de gang bij elkaar waren gezet, straalde de compositie iets uit van een ouderwetse huiskamer. De man had de nieuwe, aantrekkelijke plek snel ontdekt en liep dan ook steeds vaker naar het knusse, huiselijke zitje. Daar plofte hij neer in de leunstoel, legde zijn voeten op het tafeltje, staarde even naar het schilderij en sloot weldra zijn ogen. Na enige weken vergroeide hij met zijn lonkend plekje, was het alsof de vrouw en het kind stilaan tot leven kwamen en hem tussen de oude spullen het vertrouwde gevoel gaven weer thuis te zijn.

Schrijver: bert van der linden, 24 december 2004


Geplaatst in de categorie: ziekte

2.2 met 4 stemmen 701



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
josiene van eijsden
Datum:
17 juni 2007
mooi, naar vorm en inhoud!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)